Fattig miljonär

Jag såg på en dokumentär om barn som tjänade pengar på att guida turister. En unge ville spara ihop till en cykel. Hans föräldrar sa "vi är emot cyklande", och skyllde på dåliga vägar. De hade inte råd. Så ungen guidade turister, tills han sparat ihop till en cykel själv.

Så räknade han pengarna.
Vet ni hur mycket han hade sparat ihop?
18 miljoner.

Men så räckte inte det. För han ville inte ha en skruttig gammal begagnat cykel. Och en ny cykel kostade typ 65 miljoner. Så fick han en roll i en film. Och när han fick betalt för den rollen kunde han köpa en ny cykel. Så dokumentären slutade lyckligt.

Någon helt jävla totalt värdelös valuta.
Valutan i World of Warcraft är ju ffs värd mer.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Siri

Jag förstår ju själv att det antagligen finns massa komplicerade saker som jag inte tänker på och nu sitter jag och snorar mitt i natten MEN. Jag har alltid undrat, när det gäller såna där crazy valutor... om... alltså... Går det inte att liksom "förkorta" det? Eller kanske snarare: Vore schysst om någon förklarade varför man inte gör det. låtmigbediggoogladetåtmig.

2010-03-26 @ 01:20:09
URL: http://argatjejer.blogspot.com/
Postat av: Anders Borg

inflatiooooooooooooOOOOoon

2010-03-26 @ 07:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0