Oscarsgalans resultat

Best Picture: Hurt Locker
RÄTT (men bara för att jag fegade ur och ändrade mig)

Best Director: Kathryn Bigelow
FEL (dålig gissning av mig faktiskt)

Best Actress: Sandra Bullock
FEL (men jag fruktade det, och skrev att jag INTE ville att hon vann)

Best Actor: Jeff Bridges
RÄTT (kanske den lättaste gissningen)

Film Editing: The Hurt Locker
FEL (erkänner att jag inte hade en aning om att den skulle ta hem så mycket, måste vara en patriotisk grej)

Best Documentary: The Cove
RÄTT (fy fan)

Best Visual Effects: Avatar
RÄTT (well duh)

Best Cinematography: Avatar
RÄTT (och The Hurt Locker knäppte Avatar på näsan i en liknande kategori i stället)

Best Sound Editing: The Hurt Locker
FEL

Best Art Direction: Avatar
RÄTT

Best Supporting Actress: Mo'nique
RÄTT (ännu en lätt gissning)

Best Original Screenplay: The Hurt Locker
FEL (än en gång fuckar den filmen upp mina resultat, jävla patriot-Amerika)

Best Animated Film: Up
RÄTT

Best Supporting Actor: Chistoph Walts
RÄTT (det enda som jag krävde)

Synd att jag inte förutspådde bästa låt, för då hade jag fått rätt på den med. Men 9 rätt av 14 får jag väl vara nöjd med. filmnovis som jag är. Och nu ska jag inte skriva mer om Oscarsgalan.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Seraph

Satt och snackade med brorsan om the cove igår, ska tydligen vara sjukt vidrig. Är det inte när japanerna stänger in en massa delfiner och slaktar loss? Har för mig jag såg en intervju med Hayden Pablahblah förut om filmen.

2010-03-08 @ 11:31:53
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Seraph

The cove? Snackade med brorsan om den igår, är inte det när japanerna stänger in en massa delfiner och slaktar loss? :( Såg nån intervju med Hayden pablahblah förut om det har jag för mig.

2010-03-08 @ 11:33:17
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Seraph

Va fan, första kommentaren kom ju fram ändå! Sorry.

2010-03-08 @ 11:34:15
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: bleunt

Seraph:

Jo, det är precis den filmen. De tycker att det är OK att slakta vissa djur, men blir väldigt upprörda när vi slaktar andra. Dubbelmoralen är outhärdlig.



2010-03-08 @ 12:22:45
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0