Bajsbloggen

Jag bajsade idag. Det var den absolut ynkligaste skruttbajsen jag någonsin klämt fram. Jag vet inte om det är för att jag faktiskt ätit lite kött den senaste veckan. Kanske är magen ovan, och bajset blir skruttigt. Vad vet jag. Den såg i alla fall ut som en sån där förlorad själ som Ursula från Den lilla sjöjungfrun har en hel rabatt av.

Photobucket

 

Den såg så rolig ut, jag ville nästan fota den. Och då slog det mig! Hur awesome vore det inte med en bajsblogg? En blogg där man varje dag lägger upp en bild av sitt bajs. Dagens bajs! Så kan man spekulera kring vad man ätit och hur det påverkat bajsets utseende.

Det skulle ju dessutom kunna bli en ganska bra metafor för bloggkulturen.
Så jag känner nästan för att regga Bajsbloggen.se och köra igång! Man skulle ju kunna låta folk gästbajsa också. Låta dem skicka bilder till mig så lägger jag upp dem i Bajsbloggen, liksom.

Skulle du läsa en sån blogg?

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: bleunt

Det är såna här inlägg som påminner er om varför ni följer den här bloggen.

2010-05-31 @ 18:21:03
URL: http://svampriket.se
Postat av: Henrik Petersson

Bra idé... Det stora problemet blir, som jag ser det, att hålla motivationen uppe att ta kort på sina bajskorvar och lägga upp dem vareviga dag. Orkar du så är det dock en kanonidé!

2010-05-31 @ 18:48:46
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: Wictor

Vi har ju faktiskt följt en bajsserie. Ola Lindholm som guidade oss genom avföringen i djurriket.



Det hade varit kul (men omöjligt) att gissa bajset. Lägga upp bilder på kändisars resultat i toalettstolen och gissa vem som producerat det. Jag anar ett gyllene koncept.

2010-05-31 @ 19:09:26
Postat av: max

MYCKET bra idé. vi har ju sett ratemypoo o sånt förut. men att faktiskt starta bajsbloggstrenden vore nog ett umärkt uppdrag för dig. i say GO!

2010-05-31 @ 20:49:28
Postat av: Kalle Balik

Det finns/fanns ratemypoo.com, en sida som fungerade som snyggast.se, fast med bajskorvar. Det fanns även en kille som filmade allt han bajsade och la upp det på Youtube.

2010-05-31 @ 23:52:57
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Alex

Jovisst, låter som en utmärkt idé. Bara att köra på.

2010-06-01 @ 13:03:14
Postat av: FAU

JAG SKULLE LÄTT LÄSA. och jag skulle skicka in mitt bajs med!



helt ärligt, bajs är intressant som fan. själv brukar jag diskutera mitt bajs med min lillasyster, och hon delar med sig av sina erfarenheter.



bajsbloggen ftw!

2010-06-01 @ 16:27:38
Postat av: Erika

Haha, jag skulle kolla bajsbloggen med stort intresse!

2010-06-04 @ 00:54:49
Postat av: Erika

Jag skulle lätt läsa den bloggen! Lite som ratemypoo fast mer awesome helt enkelt. Blev utnämnd till bajsgudinnan där jag bodde innan på tal om nåt smårandom.

2010-06-06 @ 14:02:37
URL: http://mizzboracay.blogg.se/
Postat av: nintengotte

Kommer inte att följa, då jag inte gillar att spy.

2010-06-13 @ 21:04:19
URL: http://nintengotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0