Du är kriminell. Jag också.

Ja, det är du. Förmodligen. På något sätt. Det är jag med. På några sätt. Det är riktigt svårt att inte begå brott. Vissa gör det regelbundet, andra gör det bara då och då. Nu tycker jag det är dags att bikta sig. Erkänn dina synder och få förlåtelse (eller bevismaterial för din rättegång).

Jag tänker inte erkänna några brott här.
Däremot kan jag, för underhållningsvärdet, säga vad jag kunde ha begått för brott.

Jag kunde ha laddat hem ett gratisprogram som kan spela in vad som sker på skärmen. Jag kunde ha letat fram ett klipp av en kvinna som strippar i webcam och spelat in det. Sen kunde jag ha laddat hem ett program som kopplar det klippet till min webcam, så att det spelas upp i MSN som om det var från min kamera.

Sen kunde jag ha letat upp kåta gubbar och utgivit mig för att vara en ung tjej som vill strippa för dem i webcam, om de bara för över 100-300kr till mitt konto lite snabbt. Sen kunde jag ha spelat upp det strippklippet för gubbarna i MSN. Det kunde jag ha tjänat en så där 35 000kr på under ett par månader, som jag bland annat kunnat köpa en HDTV för.

Jag kunde ha gjort det, för en så där 2-3 år sedan, och det hade varit kriminellt.
Vad kunde du ha begått för kriminella dåd?

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Henrik Petersson

Lite konstig fråga. Man kan ju gå runt och göra i princip oändligt många brott i princip hela tiden. I dag hade jag kunnat mörda 50 människor med en brödkniv.



Men jag väljer att tolka frågan som "vilka brott hade du kunnat begå, som du hade tjänat på, utan stor risk att åka dit för dem". I så fall kan jag nämna stöldmöjligheten som uppenbarar sig i omklädningsrummet på mitt gym varje gång någon hänger sin skåpsnyckel på kroken vid duscharna och går och duschar. Jag hade kunnat snappa åt mig nyckeln, ansträngt mig lite extra för att se oskyldig ut, gått runt och prövat den på alla olika lås tills jag hittade rätt, öppnat skåpet, snappat åt mig vad jag ville ha, och spatserat ut därifrån.

2010-05-05 @ 17:16:14
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: bleunt

Henrik:

Tolka hellre frågan som "vad HAR du begått för brott som vi bara säger att du KUNDE begått så att du slipper erkänna att du HAR begått det". ;)

2010-05-05 @ 17:20:38
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

Grymt gjort jue. Kan inte fatta att det funkade.

2010-05-05 @ 18:14:55
Postat av: Palle

Ja, har man bil har man då begått brott, det är en sak som är säker!

2010-05-05 @ 18:41:02
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag KUNDE ha laddat ner saker olagligt en massa, och så KUNDE jag kanske ha brukat illegala droger någon gång, och så KUNDE jag kanske ha slagit någon dum jävel litegranna, men inget farligt.

2010-05-05 @ 18:59:38
Postat av: gabriella

Åh. Den gamla goda tiden med hustlandet <3

2010-05-05 @ 19:50:26
Postat av: Henrik Petersson

Vaa, gjorde du verkligen det där, bleunt? Hur gick det sen? Frågan är om det ens räknas som brott, eftersom gubbarna fick vad de ville...

2010-05-05 @ 20:45:46
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: bleunt

Henrik:

Jag säger inte att jag gjorde det där, Henrik. peta med fingret på sidan av näsan

2010-05-05 @ 20:56:07
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Jag har aldrig gjort något olagligt. True story.

2010-05-06 @ 13:13:39
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0