Du FÅR inte sjunga nationalsången!

Photobucket


Bara för att skolan inte arrangerar sjungandet av nationalsången, innebär inte att man inte får sjunga den. Ingen kommer skicka dig till rektorn eller neka dig slutbetygen om du och dina vänner själva arrangerar sjungande av nationalsången under avslutningen. Såvida ni inte vrålar den ilsket från 5cm rakt i ansiktet på skolans alla invandrare kommer ingen tycka det är rasistiskt. Så lägg ner hela martyrskapen.

Åh, och antingen går man ut på gatorna och protesterar, eller så är man en mes som inte vågar? Alternativet att inte bry sig finns tydligen inte. Och tydligen måste man vara jävligt modig och ha enorma kulor för att våga sjunga på gatorna. Ja, för ni vet, det är ju förbjudet och så. Polisen kommer ingripa med full kravallutrustning!

Jösses. Och jag tyckte alla som gnällde på skolor som inte håller avslutningar i kyrkor var lama. Skolor ska inte hålla avslutningar i kyrkor! Inte statliga skolor i alla fall. Alla är inte kristna, de flesta tillhör inte ens någon religion alls. Separation of chuch and state, tack. Så länge vi inte håller avslutningarna i moskéer finns ingen anledning att gnälla. Men ni vill ju sä gärna gnälla.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och vem har givit dig tillåtelse att lägga ut mitt namn och bild?

2010-05-04 @ 16:38:36
Postat av: Kunta

Jag

2010-05-04 @ 16:41:05
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: A

Well put!



Ställer mig in i "bryr mig inte ett jävla skit"-kören och protesterar mot martyrskapen genom att glömma bort halva texten av nationalsången.

2010-05-04 @ 18:02:19
Postat av: Henrik Petersson

Jag kommer inte sjunga nationalsången. För det första kan jag inte sjunga, så om något kommer ur truten på mig är det per definition inte att räkna som sång. För det andra är jag inte alls säker på att jag vill leva och dö i Norden.

2010-05-04 @ 18:43:51
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: Palle

Bryr mig egentligen inte, men tycker att det är synd att de inte arrangerar nåt. Börjar bli lite överdrivet PK nu.

2010-05-04 @ 21:39:07
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Hur kan man inte bry sig men samtidigt tycka att det är synd att det inte arrangeras en sångstund? Om du tycker att det är synd så bryr du dig ju.

EN EFTERBLIVEN UPPMANING I CAPS. MAN KAN JU UNDRA VARFÖR INGEN TAR DESSA PATRIOTER PÅ ALLVAR.

2010-05-05 @ 00:43:35
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Åh nä, nog f*n krävs det mod för att sjunga på torget. Tänk på alla som kommer glo på dig som om du vore smittsam! ;-)



Och till herr anonym (första kommentaren); om du publicerar något öppet på Lunarstorm har du automagiskt frånsagt dig rätten till att avstå från vidare citering. Eller något. Med andra ord; om du inte vill att folk ska kopiera vidare vad du skrivit, skriv det inte på offentliga platser.

2010-05-05 @ 09:48:05
Postat av: bleunt

Wysi:

Fast det är från Facebook. ;)

Men poängen kvarstår. Han har redan lagt upp det på internet, och enligt "Fair Use"-lagen är det alltså tillåtet.

2010-05-05 @ 10:46:37
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Om jag hade fått en Facebookstatus kopierad och sakligt ifrågasatt på en blogg, hade jag med glädje kastat mig in i stiden för att försvara den i kommentarsfältet. Såvida jag inte plötsligt insåg att min Facebookstatus inte var speciellt intelligent trots allt. Joakim Zetterlund, har du plötsligt insett att din Facebookstatus inte var speciellt intelligent trots allt?

2010-05-05 @ 11:16:50
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Äh, klandra inte grabben. Han ville ju inte vara en mes. Vem vill vara en mes? Ja, förutom smarta människor då.

2010-05-05 @ 12:42:39
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Palle

Läs det lilla ordet egentligen kalle, så fattar du nog. Eller ja, du kanske förstår iaf.



Första kommentaren lär ju vara med i veckans kommentarer, som det börjar bli dags för!

2010-05-05 @ 18:43:12
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Herzleid

Late to the party som vanligt, men den här var lite rolig. Fast vi har väl ingen "fair use"-lag i Sverige? Inte som den amerikanska i alla fall.



Sen behövs den väl inte här ändå eftersom han faktiskt uppmanade folk att kopiera vad han skrivit...

2010-05-19 @ 17:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0