Omedveten sexism

Summering av en diskussion med en ung man:

- Det är så jävla sjukt med 30-åriga män som attraheras av 17-åriga tjejer!

- Vad konservativ du låter. Sjukt är ett hårt ord.

- Det är pedofili! En 17-årig flicka är för ung för att vara med en 30 åring. De är onormalt, specielt för 30-åringen som vill det.

- Var drar du gränsen för ett så starkt begrepp som pedofili? Är det även pedofili om en 17-årig man, som fyller 18 nästa dag, har sex med en kvinna som är 28 år gammal?

- Jag tycker inte de är lika fel med en 18-årig man och en 28-årig kvinna, för det är skillnad på hur män tänker.

- Och där bevisade du en gång för alla att du är en chauvinistisk mansgris som placerar kvinnor i ett offerfack och fråntar dem därmed all sexuell myndighet. Jag hoppas du växer till dig i din kvinnosyn, för just nu är den väldigt nedlåtande och sexistisk. Det värsta är att du förmodligen inte ens är medveten om det.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Agree. Ofta man ser och hör folk som tror de står upp för kvinnor genom att ständigt måla dom som offer. Bu-hu kvinnor kan inte stå upp för sig själva eller ens tänka själva, vi behandlar dom som barn!

2010-05-04 @ 19:40:51
Postat av: seraph

Touche, som fan.

2010-05-04 @ 19:50:51
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Henrik Petersson

Själv har jag varit med om en internetdiskussion där kvinnor som haft one night stands blivit utmålade som offer för killarnas förförelseknep. En trångsynt ståndpunkt som inte tar i beaktande att det precis lika gärna kan vara killen som är offret.



Förresten, länken funkar inte.

2010-05-04 @ 19:59:47
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: bleunt

Länk fix'd!

2010-05-04 @ 20:26:07
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Erik

Som att inte den stereotypa, blonda och storbystade bruden på hans presentation inte var bevis nog för hans dåliga kvinnosyn, heh.

2010-05-04 @ 21:09:11
Postat av: Qaiexx@lunar

Erik, Den blonda storbystade bruden på min presentation har inget med min kvinnosyn eller mina åsikter över huvud taget att göra. Jag föredrar brunett/mörk håriga tjejer om du ville veta =)



Henrik Petersson, ingen är ett offer om båda går med på det.



seraph, har tydligen inga egna åsikter så det är inte värt att kommentera.



Och bleunt, om du inte kan hantera att andra har en egen åsikt än din egen så borde du inte argumentera med dom över huvud taget, ett argument går ut på att försöka ta lärdom av båda parter inte försöka få dem ändra åsikt. Jag är inte sexist, men jag står för mitt argument. Du försöker spela internet hjälte / kvinnans advokat och du har inget intresse av andras syn såvida dem inte matchar din egen.



Reconsider.

2010-05-06 @ 02:53:24
URL: http://www.lunarstorm.se/qaiexx
Postat av: bleunt

Jag älskar hur han tror att kvinnosyn handlar om vilken hårfärg han föredrar på kvinnor. Det är fan till och med roligare än det faktum att han stavar som en efterbliven femåring på crack.

2010-05-06 @ 09:22:57
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: qaiexx@lunar

Bleunt din lilla arga hippie =) Kolla vad erik skrev igen och skäms över din kommentar =). Sen kan du ta och Suga min 5 åriga kuk ;O åldern spelar ingen roll (a) de är kärlek som räknas ;) och ja vet att du älskar mig

2010-05-06 @ 19:35:35
Postat av: bleunt

Jag är fullt medveten om vad Erik skrev. Det ändrar inget. Jag är även redan fullt medveten om att du inte ser någon skillnad mellan någon som attraheras av små barn och någon som attraheras av 17-åriga kvinnor, och det är skrämmande att du inte kan skilja dem emellan.



Och jag märker att du slutat argumentera för din ståndpunkt, förmodligen har du insett att du inte har något att komma med.

2010-05-06 @ 21:06:12
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0