Det sorgligaste jag sett

Jag och Gabriella var på stan idag. Massor av folk. Tomtar. Cirkusartister (?!).
Men det sorgligaste var ändå något helt annat. Kanske inte det sorgligaste jag någonsin skådat, men det fanns en rejäl dos tragikomik i det hela.

På en liten pall såg jag en kvinna, med en upp och nedvänd mössa för pengar nedanför sig. Mellan benen hade hon en enda bongotrumma. Som hon slog på lite omotiverat. Med tjocka tumvantar på sina händer... Och när man slår omotiverat med tumvantar på en bongotrumma, då låter det typ ingenting alls. Överhuvudtaget.

Hon borde verkligen satsa på ett annat instrument, eller ta av sig vantarna.
Det var en sorglig syn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0