Minska invandringen = Rasism?

Att vilja minska invandringen är inte en rasistisk åsikt. Det hela har att göra med Varför man vill minska invandringen. Om invandrarna vi redan tagit emot lider av att vi tar emot fler måste något göras. Det är för invandrarnas skull. Vi måste ta hand om dem vi tagit emot innan vi tar emot många fler. Jag ser Sverigedemokraterna prata om att blocka invandring och utvisa invandrare, men jag har aldrig hört dem prata om hur vi ska förbättra situationen för invandrarna som redan bor här. Har jag missat något?

Om man däremot vill stoppa invandringen på grund av deras etnicitet eller religion, då har man rasistiska motiv. Detsamma är jag beredd att säga om alla som vill stoppa invandringen på grund av att svenskarnas levnadsstandard sänks. Sätt inte oss framför dem förrän vi har det sämre. Personligen är jag redo att offra lite välstånd om det räddar några familjer från krig, fattigdom och förföljelse.

Pausa invandringen, visst. Men låt det inte bli allt ni pratar om. Ert enda mål.
Kom med konstruktiva idéer och lägg fram planer för hur vi ska ta hand om våra invandrare.

Kommentarer
Postat av: seraph

Spot on!

2009-04-23 @ 14:43:19
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Erik

So true.

2009-04-23 @ 14:58:33
Postat av: alma

är ju själv invandrare, men ingen dom behöver "ta hand om" nu. men jag håller verkligen med dig.

2009-04-23 @ 18:51:13
URL: http://almavelic.blogg.se/
Postat av: alma i am i am

angående mitt "alvedon" inlägg så svarar jag här :)

jag fick ju höra det igår, efter som jag är och tycker faktiskt att det är riktigt irriterande :p

2009-04-24 @ 10:21:56
URL: http://almavelic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0