Gud vet vad hybris är

Jag pratade med någon som påstod sig vara ett av guds många språkrör. Och när hon påstod sig kunna avgöra om någon är kallad av gud eller inte, sa jag att det lät som om hon har ett fall av hybris. Hon svarade med något i stil med "är hybris en hybrid av ditt lidande?". Då frågade jag om hon visste vad hybris är, eftersom den meningen inte är vettig nånstans. Svaret jag fick: "Jag vet vad Gud är och Gud vet vad hybris är."

Om hon bara visste vad hybris är, då skulle hon förstå  varför den meningen är otroligt komisk.
Ja, Gud vet vad hybris är. Det vet han nog bättre än någon annan.

Kommentarer
Postat av: Erik

Underbart. :)

2009-02-08 @ 00:15:39
Postat av: André

Hahahaha! Genialt. :)

2009-02-10 @ 00:25:40
URL: http://andrethegreat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0