Konståkning Vs. Hockey

Jag kommer inte på något att skriva om. Så det får bli lite skit så länge.

Det handlar om det här.

"Eller ännu värre; vad stor gapande isvak gör med bakåtåkande fjortonåring"
Umm, du tror inte de kollar sånt innan de börjar flänga omkring? Jag hoppas det.

"Varför kan inte hockeyspelarna spela utomhus?"
Jag vet att de flesta tjejer inte kan offsideregler och sånt, men du vet väl hur en hockeyplan ser ut iaf?

"De har skydd på alla kroppsdelar, slipper åka runt i strumpbyxor och kjol"
Till skillnad från tjejerna, som är tvingade?

"Dessutom säger bokningsansvarig att hockeyspelarna inte prioriteras och då hoppas jag att det verkligen är så"
Hehe, det kan vi ju alla vara rörande överens om att så är det förmooodligen inte. :p

Nu handlar det om samma sak, fast  här.

Olivia,15: ”Jag tror inte folk ser vår sport som en riktig sport”
Så fort en jurys subjektiva omdöme direkt avgör resultatet är det inte en sport - det är en tävling. Om konståkning är en sport så är Idol också en sport. Men mest handlar det om att det är tråkigt och ointressant för att Sverige suger på det.


Visst ska de få tid i ishallen också, men bara i proportion till hur många de är.
Tjejer, sluta gnäll och titta på Rocky IV i stället. När ni sett den förstår ni vad jag menar.


Kommentarer
Postat av: Ajlin

Jag brukar sällan använda sådana här kraftuttryck, men den där Malin Wollin verkar ju helt jävla dum i huvudet.

2009-02-18 @ 19:03:05
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

"Så fort en jurys subjektiva omdöme direkt avgör resultatet är det inte en sport - det är en tävling." Är det din subjektiva åsikt eller en officiellt vedertagen definition?

2009-02-19 @ 15:07:06
Postat av: bleunt

Det är vad jag kommit fram till efter att ha funderat mycket på skillnaden mellan sport, idrott. tävling och spel. Någon har säkert kommit fram till andra slutsatser, men min är den rätta.

2009-02-19 @ 15:28:00
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0