Vråla barn rakt i ansiktet

Under bussfärden mot Stockholm skrek ett spädbarn under de sista femton minuterna eller så. Skrek, och skrek, och skrek. Tur att det var i slutet av resan. Hade den börjat i Gävle och fortfarande skrikit efter Uppsala skulle jag gå fram och fråga varför ungen skriker. Den vill ju något. Ungar skriker väl inte helt utan anledning? Eller? Jag vet inte. Hungrig? Trött? Byta blöja? Vad? Acceptera inte bara att den skriker. Du kanske kan ignorera det, men vi kan det inte. Det borde vara tvärtom.

När vi var framme i Stockholm var det samma visa i tunnelbanan. En 4-åring hade typ, tappat sin glass, eller något. Jag antar att föräldrarna inte köpte en ny, för att de skulle med tåget. Så ungen började skrika. Alltså, skrika. Så högt hon kunde. Hela tiden. Sjukt högt. Vi stod typ 30 meter bort och det lät ändå obehagligt högt.

I en perfekt värld skulle alla tunnelbaneresenärer samlas i en ring runt den lilla skrikande skitungen, och bara skrika och vråla henne rätt i ansiktet. AAAAAAAAAAAAAHHHHH!!! GILLAR DU DET HÄR? ÄR DET HÄR NORMALT FÖR DIG? ÄR DET SÅ HÄR DU TROR MÄNNISKOR BETER SIG? NEJ! Men nu lever vi inte i en perfekt värld, så alla bara ignorerade henne. Jag också. Föräldrarna också. Det suger.

Kommentarer
Postat av: Tess

Var med om en liknande grej på en Finlands-färja jag åkte med nyligen. En liten tjej ska åka hiss med, vad jag tror var, hennes mamma. Hon vill trycka på knappen, men når inte. Så mamman trycker på knappen. Tjejen börjar SKRIKA så in i *******!

2009-07-08 @ 15:27:31
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Mamma

Skri inte på barnet. '

Vänd till föräldrarna i stället...



2009-07-12 @ 13:26:17
Postat av: Trötta öron

Trams. Det är inte föräldrarna som behöver lära sig hyfs. Skrik i ansiktet på ungen. Om det inte funkar, använd våld. Då har ungen i alla fall en orsak att skrika.

2009-07-17 @ 19:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0