Jag suger lika mycket som du

Alltid när någon jag känner har problem med datorn kommer man till mig och ber om hjälp. Man antar att jag kan allt om datorer, bara för att jag använder dem mycket. Som om jag sitter och pysslar med .dat-filer och omformatering non-stop, och kan allt. Men nej, jag kan inte mer än genomsnittsanvändaren. Jag använder Firefox - that's it. Om du har problem med dina systemfiler eller om du fått ett mystiskt trojanvirus behöver du inte bli förvånad om jag inte kan hjälpa.

Det är lite fördomsfullt att anta att jag kan allt om datorer bara för att jag använder dem ofta, och för att jag är en kille i 20-årsåldern. Du äter mat flera gånger om dagen, men du är inte en mästerkock för det. Och alla som åker bil varje dag behöver inte vara mekaniker. Och så vidare.

Så lämna mig i fred! :p

Kommentarer
Postat av: A-palle

Hahaha, det här känner man ju igen. Jag är(var?) en spelnörd. Det brukar jag få förklara, ungefär såhär:

Jag är ingen datornörd, jag är en spelnörd. En SPELnörd, S-P-E-L. Fråga mig om vilket vapen som är bäst när och vart, inga problem. Men pajjar datorn lämnar jag in den på datorverkstad, precis som alla andra :D

2009-06-21 @ 15:16:17
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: fi

oh no, du ær ændå min livlina..

2009-06-21 @ 16:39:38
Postat av: Erik

Min dator startas om hela tiden, vad ska jag göra? :S :S



Haha. :D Nejdå. Det värsta för mig är att jag faktiskt kan en del ,och ofta KAN lösa såna problem, men det är ändå drygt som fan att hjälpa folk med det, framförallt på distans, då det inte går att förklara saker för folk som inte kan något.



Och datorproblem är deprimerande, så jag håller mig helst till mina egna.

2009-06-21 @ 17:55:53
Postat av: Henrik Petersson

Haha, det är enklare än så, bleunt. Det är bara för att du inte är bra på idrott som alla tror att du är bra på datorer.

2009-06-21 @ 20:02:43
Postat av: max

eller hur.. precis som att alla svarta lirar basket o elbas. det där har jag hört sååååå många av dom runtomkring mig. "du e ju en stjärna på datorer, o lär dig av din pappa, han är ju supermästare på datorer". ja, jag hade lärt mig av min pappa. om det nu hade varit så att jag var intresserad. fuck off!

2009-06-21 @ 22:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0