Gör mig en tjänst, kära läsare

Inom obestämd framtid måste jag jobba från 13:00 till 21:00. Det är jätteskoj när man försöker hålla samma dygnsrytm som sin sambo. Man kommer hem tre timmar innan läggdags, liksom. Anledningen till dessa skeva arbetstider? För att det inte finns tillräckligt många anställda för att kunna jobba 09:00 till 17:00 som vanligt. Vi måste alltså blanda kvällsarbetarna med dagsarbetarna.

Så gör mig en tjänst nästa gång någon snackar om hur svårt det är att hitta jobb, och slå dem rakt i magen från mig. Hårt. Och spotta på deras skor. Det finns tydligen FÖR FÅ arbetssökande i Sverige. Moderaterna lyckades för bra.


Kommentarer
Postat av: Kalle Balik

Det är svårt att hitta jobb. Det är väl helt enkelt en fråga om var man bor. Var bor du?

2010-08-09 @ 22:48:22
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: bleunt

Jag bor i Gävle. Men jag är ganska säker på att telefonförsäljarjobb är lika skräpiga överallt i hela Sverige. De släpper ju in vem som helst.

2010-08-10 @ 01:01:27
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Erik

Ja, telefonförsäljarjobb finns alltid.

2010-08-10 @ 11:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0