En liten flicka född -92

Kommentarer från en liten flicka född -92:

"Så jag är absolut inte rasist, snarare att jag ogillar utländska som beter sig illa mer än vad jag ogillar svenska som beter sig illa."


Roligt att min självpåhittade regel - att varje gång någon säger "jag är inte rasist" följs det av något rasistiskt som visar på att de visst är rasister - fortfarande håller.

"i Sverige så har vi respekt mot alla typer av människor, kvinnor, män och barn, här är det inte okej att bråka slåss och sno"

Respekt mot alla, utom invandrare.
Och utom folk som bråkar, slåss och snor - vilket vi svenskar aldrig gör.
Och förresten så vet ju alla att det är helt OK att stjäla saker i arabländerna. Åh, nej, vänta där hugger man av dig händerna om du stjäl i fel land!! De har även dödsstraff, om det vill sig illa. Det har vi inte här i det bögiga lilla meslandet Sverige.

Och problemet är ju säääkert att brottslingar helt enkelt tror det är OK. De har helt enkelt missat att det är olagligt att göra så här. Det är säkert en del av SD:s plan för att minska brottsligheten:

Steg 1: Släng ut så många invandrare som möjligt.
Steg 2: Berätta för kvarvarande invandrare att det är olagligt att stjäla och våldta här.

Jag menar, besök ett fängelse så får du se en massa förvånade miner.


Kommentarer
Postat av: Palle

Eller ett besök på biografen i Kista/Heron city så ska du få se att det är invandrarungarna som stör, skriker, snackar och har sina mobiler påslagna.

2010-02-27 @ 10:52:01
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: bleunt

Palle:

Point being? Att man ska ogilla dem mer för det än när svenska tonårsflickor stör? Eller att dessa personer därför också stjäl och våldtar?

2010-02-27 @ 11:37:39
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag fattar inte de fördomarna, det är idiotiskt. Önskar att Sverige kunde se att vi svennebananer inte är så underbara som de tror.

2010-02-27 @ 12:44:31
URL: http://rocknrolltragedy.webblogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Palle, ja? Om du går på bio i ett invandrartätt område så är det inte så konstigt om invandrare stör under filmen. Jag är villig att satsa mina testiklar på att om du går på bio i ett eskimåtätt område så kommer nog fan eskimåerna störa under filmen. Men du kanske inte har förstått hur logik fungerar?

2010-02-27 @ 12:53:57
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Palle

Så det är ok att de stör för att det är ett invandrartätt område? Det bor ju fortfarande massvis, säkerligen fler, svenskar där också. Hur kommer det då sig att det ALLTID varit invandrarna som har varit störiga och högljudda när jag har varit på bio?

2010-02-27 @ 14:19:18
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Seraph

"Så det är ok att de stör för att det är ett invandrartätt område?"



Vem har sagt att det är ok att nån stör överhuvudtaget? KB sa inte att det är ok bara för att området är invandrarätt, hans poäng var att i ett invandrartätt område är det 'troligare' att invandrare stör. Skulle det vara svårt att greppa?

2010-02-27 @ 14:25:06
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Palle

Nä du har rätt, han sa aldrig att det var ok.



Men varför är det då ändå alltid invandrarna? Bara för att det är ett invandrartätt område? Det bor svenskar där också...

2010-02-27 @ 20:07:04
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Palle: Har du koll på andelen svenskar och andelen invandrare som har befunnit sig i biosalongen när du har varit där?

2010-02-27 @ 22:49:17
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: Palle

Nej, det kan jag inte svara på. Mer än att jag aldrig varit på en bio med 100% svenskar/invandrare. Så båda lägren har alltid varit representerade.

2010-02-28 @ 04:50:23
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

När vi ändå diskuterar frågan; hur många av dessa "invandrare" är egentligen svenskfödda men har konstiga namn och mörkare hud?



Men låt oss konstatera faktum; "svenskar" stör också ibland. Det är alltså inte enbart "invandrare" som stör.



Och tills du kan redovisa siffror på hur stor andel av besökarna är "invandrare" respektive "svenskar", så kan du heller inte bevisa din tes om att "invandrare" är överrepresenterade.



Vidare så undrar jag om du kollat hur stor andel av "invandrarna" som är där som faktiskt stör?

2010-02-28 @ 09:34:08
Postat av: Palle

Ja hur många som är svenskfödda med "konstiga namn" har jag givetvis ingen aning om.



Självklart finns det även svenskar som stör. Nåt annat har jag inte sagt. Men varje gång jag varit på bio i Kista och någon har varit störig, så har det varit invandrare.



Och nej, statistiskt sett så kan jag inte bevisa nånting, och det är jag inte intresserad av heller. Jag säger bara att det här är min verklighet och att jag därför anser att jag har fog för att inte gilla invandrarna. Även fast jag egentligen vet att det bara är en bråkdel som håller på sådär.

Men jag har kommit till den punkten att jag hellre blir av med 10 där 1 är dålig, än har kvar 10 där 9 är bra. Sorgligt men sant.

2010-02-28 @ 13:49:13
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Och det där cementerade därmed att du är rasist. För jag gissar på att du inte tänker likadant om "svenskar"? Att du kan gå med på att "bli av med" 10 stycken för att få bort ett (1) rötägg?

2010-02-28 @ 15:39:41
Postat av: Palle

Ja jag har väl aldrig påstått nåt annat heller?



Med blev av med menar jag skicka tillbaka. Det kan man ju inte med svenskar ;p

2010-03-02 @ 21:10:10
URL: http://apalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0