Vad är grejen med Jeff Bridges?

Förra året skrev jag ett inlägg om hur The Wrestler och Crazy Heart är ungefär samma film. Crazy Heart har nästan samma karaktärer och story som The Wrestler, fast i en annan miljö. Jeff Bridges är med i Crazy Heart. Jeff Bridges är även med i True Grit -- en film som är väldigt lik Winter's Bone.

Winter's Bone True Grit handlar om en ung tonårsflicka som förlorar sin pappa, och beger sig ut på en quest för att finna honom hans mördare. Den unga flickan är tuff, modig och kan tala för sig själv medan hon besöker traktens alla rednecks för att hitta sin pappa(s mördare). Hennes mamma är inte till någon hjälp då hon är svag och inte mentalt kapabel på grund av sorg, och hennes syskon är för unga. Till sin hjälp i sitt sökande har den unga flickan i stället en skäggig gubbe som är jävligt badass och tuff, med ett smeknamn alla i trakten känner honom vid. Till en början är den skäggige tuffgubben väldigt hård och fientlig mot den unga flickan, men allt eftersom filmen fortsätter börjar han beundra hennes ihärdighet och de bildar ett band.

Så vad är grejen med Jeff Bridges och filmer som är väldigt lika andra filmer?

Kommentarer
Postat av: Palle

Det är lite som the offsprings, varför ändra ett vinnande koncept?

2011-02-03 @ 13:09:20
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Han är även med i Tron, en film som är ganska lik Tron.

2011-02-06 @ 21:55:20
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag måste säga att jag till 100% gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-08 @ 13:17:41
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Amelia

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-10 @ 19:20:13
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0