Fick min flickvän att gråta, och blöda

Hon hade kämpat i nästan två timmar. Äntligen var den klar.

Hon räckte stolt men försiktigt över plattan med pärlorna som formade en 1up-svamp. Jag tog emot den, och plötsligt halkade hela skivan till. Vad jag inte visste, var att pärlplattan låg på en annan platta. Allt föll ner i sängen, i totalt kaos. Pärlorna lossnade från sina väl utvalda positioner, och spreds i en färgglad anarki bland täcken och kuddar. Jag frös till, stirrade på pärlorna, sedan på henne. Hennes glansiga ögon speglade ilska, hopplöshet och besvikelse. Hon tog frustrerade, snabba steg mot toaletten, slängde igen dörren bakom sig och vred om låset med ett argt klick.

Jag samlade omsorgsfullt ihop de förlorade pärlorna.
En efter en. Var pärla representerade en omsorgsfullt placerad position, förlorad för alltid. Var pärla, ett svek. Plötsligt kom hon ut, med tårar i ögonen och blod rinnande från näsan. Och det var så jag fick min flickvän att gråta och blöda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0