100% Manlig i en vecka

Det är svårt att veta vad som är manligt.
Det är ännu svårare att vara manlig.


Är det ens något bra att vara manlig?


Jag funderar på att genomföra ett projekt. Projekt Maskulin.
Det går ut på att under en veckas tid leva manligt. Och bara manligt. Efter den stereotypt manliga idealbilden. Att för en vecka vara en klyscha. I sann Morgan Spurlock-anda. För att se hur stor skillnad det blir från mitt vanliga leverne. Inte att jag ska tillföra manligt i min vardag. Jag tänker inte lägga mig och läsa biltidningar. Jag tänker bara eliminera allt omanligt och skala av det från mina manliga drag som redan finns där. Varje dag startar jag med 100 poäng. För varje omanlig handling drar jag bort en summa, hur mycket jag drar bort beror på hur omanlig handlingen är.


Det svåra blir att definiera vad "manligt" är.
TV-spel, till exempel. Är det manligt? Eller är det pojkigt?
Jag tror inte jag tänker hålla mig borta från TV-spel i en hel vecka. Så jag tänker säga att TV-spel är modern manlighet. :p Eller åtminstone könsneutralt. Och jag spelar mest Excite Truck just nu, truckar är ju totalmanligt.

Projektet börjar i morgon, måndag.

Jag rapporterar här. Kanske inte varje dag, men då och då.



Min pappa:

bleunt säger (15:41):
skaffa en jäkla xbox och DiRT, så köper jag spelet samtidigt så jag kan spöa dig

stefan säger (15:42):
lmao



Min mamma:

bleunt säger (12:26):
Tröttnat på dom nya låtarna i mp3-spelaren än?

Marie säger (12:26):
ja


Marie säger (12:27):
"gurgla blod som tandkräm"...


bleunt säger (12:27):
Haha.


Marie säger (12:27):
är det nåt för gamla tanter som jag ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0