Bajsvatten och Kina

I morse kom en rörmokare och pillade med vår toalett. Något skulle bytas ut. Det tog typ 30 min.
Nyss skulle jag dra en bajs. Jag bajsar varje dag. Varför? För jag äter varje dag, that's why!
Jag spolade och drog upp byxorna. De var jätteblöta. Vårt badrumsgolv brukar vara lite blött, men det här var extremt.

Jag tvättade toaletten lite med borsten, och spolade igen. Då såg jag vatten läcka ut från där toaletten sitter fast i väggen. Ja, vår toalett står inte på golvet. Ja, så nu läcker vår toalett. Tack så mycket, rörmokaren! Nu är mina byxor blöta av toalettvatten. Jag spolade igen för att kontrollera att jag inte sett fel, och ja varje gång man spolar rinner en halv deciliter vatten ut.

Och jag HOPPAS att jag bara inbillade mig, men vattnet på golvet såg smutsigt ut. Lite brunt. :(
Hoppas det är det rena vattnet som läcker, inte det smutsiga...

För övrigt vill jag bråka med Gabriellas vän Ibbe. Hon har varit i Kina som turist ett par veckor och säger att media och alla korrespondenter som bor där har helt fel. Kina är ett lyckligt, nöjt och rättvist land. Alla borde sluta kritisera Kina och sluta överskatta den där grejen som kallas "demokrati". Tydligen är Kina för stort för att demokrati ska funka. Hon säger att diktatur är det enda alternativet när det handlar om en miljard människor. Åh, så jag vill diskutera det med henne.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spela in diskussionen och lägg upp den om den blir givande! ;)

2008-07-17 @ 02:12:18
URL: http://zchwyng.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0