FUCK UEFA!

" This video is no longer available due to a copyright claim by UEFA"

Det är vad man möts av så fort man försökter kolla EM-matchernas highlights på YouTube.
Och det är så jäkla sniket. Det här är sport, fotboll. Borde det inte tillhöra folket? Varför ska UEFA äga rättigheterna till att visa våra landslag? Är det inte VÅRT landslag som representerar VÅRT land? Fotbollen ska tillhöra folket, inte UEFA. Det är så jävla sniket, och jag blir lite arg. Att tv-kanaler och produktionsbolag som Viacom och NBC gör det kan jag förstå, men varför får UEFA göra det? Ge folket fotboll utan villkor.

Men jag hittade iaf turneringens hittills fulaste och mest komiska mål. :)
Vi får väl se hur länge det klippet blir kvar innan UEFA börjar gnälla.



http://aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/gruppd/article2657159.ab

Kommentarer
Postat av: WysiWyg

Jag skulle kunna förstå om de var hårda mot direktsändningar över nätet, då de som faktiskt betalat för det förmodligen betalat en rätt skaplig summa pengar, men att förbjuda high-lights EFTER matchen förstår jag då rakt inte poängen med. Faktum är att detta väl snarare är arketypen av "gratis reklam"?

2008-06-11 @ 20:02:57
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

precis, man får ju gratis exposure.

samma sak säger man ju när viacom tar bort klipp från sina serier från youtube. man skulle ju tro att de ville nå ut till så många som möjligt, men icke. internet är läskigt, och man ska hålla sig borta.

2008-06-11 @ 22:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0