GTA IV Vs. Ocarina of Time

GTA IV har gått om Ocarina of Time på Gamerankings.
Det tog 10 år innan ett spel fick högre snittbetyg av kritiker än Ocarina of Time fick.
Och jag gråter! Jag deppar. Jag ligger i fosterställning kall och naken på badrumsgolvet och upprepar orden "vart är världen på väg?" om och om igen. Men jag försöker bita ihop, och se det som en positiv sak för spel. Men det är svårt.

gtavsoot-1.jpg picture by bleunt

Jag önskar bara att de kunde slå ihop snittbetygen för de olika versionerna av spel när de är så gott som identiska.

Kommentarer
Postat av: WysiWyg

Självklart kan de inte slå ihop Xbox360 versionen med PS3 versionen, grafiken är bevisligen väldigt viktig för betyg i dagsläget, och grafiken på Xbox360-versionen (som jag har) är askass. Jag utgår iaf från att alla som prisar gudarna över grafiken i GTA4 har testat PS3-versionen (som jag inte sett), annars är det bara kasst.



Jag måste dock säga att jag anser att spelet inte förtjänar så bra betyg. Visst, för en annan som älskar GTA-serien så är det ett härligt spel, men det är så mycket fel i det. Kontrollerna känns lite som att någon slumpat ut dem, det finns ingen konsekvenstänkande i det. Ett exempel är att du skjuter med högerknapp när du är till fots, med vänster knapp när du är i en bil. Eller att A-knappen är till för handbroms i bil men att springa extra fort till fots. Ingen logik alls.



Men det är ändå rätt trevligt. Men definitivt inte värt de höga betyg det fått.

2008-05-05 @ 13:49:54
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: Max

bara att man kan misshandla oskyldiga fotgängare är en 10'a i sig!

2008-05-06 @ 10:00:51
Postat av: bleunt

WysiWig: Men det är ju samma spel. Enda skillnaden är hårdvaran det går på, och det är en marginell skillnad. Samma sak med till exempel Orange Box och Resident Evil 4, skillnaderna handlar inte ens om två procent.



Det här är ju som att ha helt olika betyg åt samma PC-spel beroende på vilken dator man kör det på.

2008-05-06 @ 11:03:37
Postat av: Aaaaa!

Ett exempel är att du skjuter med högerknapp när du är till fots, med vänster knapp när du är i en bil.



Bilen är vänsterstyrd, gubben högerhänt. I bilen håller du alltså vapnet i vänster hand, men när du springer i höger.



OBS! Ej spelat det så vet inte på vilken sida man håller vapnet eller kör på. Men skulle förklara hur dom tänkt.

2009-01-30 @ 19:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0