Till Dragons' Den

Jag går ofta och väntar på att något ska dimpa ner i brevlådan. Oftast är det spel. Jag går ofta och väntar på att spel ska dimpa ner i brevlådan. Jag minns sommaren 2007 hur jag gick ner flera gånger för att se om Super PLAY eller CDON etc skickat det jag väntade på. Samma sak nu, jag går ner 11:30 (för då kaaan posten ha kommit ibland) och blir lite besviken när brevlådan där nere är tom.

Varför inte uppfinna en lampa som talar om när brevlådan antingen har något i sig eller att luckan öppnats och något stoppats in. En knapp som brevbäraren trycker på skulle funka, men folk har ju svårt att låta bli knappar. Tyngd kan den ju inte heller reagera på, brev väger inte direkt mycket. Att lampan sätts igång när luckan öppnas skulle kunna fungera, såvida ingen går och öppnar luckor bara för att jävlas. Bäst vore kanske om varje brevlåda innehöll infraröda sensorer som scannade facket efter föremål, men hur dyrt skulle inte det bli.

Det här måste jag ta till Dragons' Den!

Kommentarer
Postat av: herzleid

Instämmer! Då är det fint att bo på landet, när man har en postlåda med sån där flärp på. Så kikar man ut genom fönstret och om flärpen är uppfälld så är det dags att promenera bort och vittja lådan. =D

Annars borde det inte vara så svårt att installera en sensor halvvägs ner i lådan, som aktiveras om det druttar ner post och sen skickar en signal till något system, vilket som helst, SMS kanske? Eller en rörelseaktiverad webbkamera, som reagerar på ljuset då lådan öppnas - då skulle man kunna se om det är postis eller bara nån snorunge som sprungit och gluttat på locket ;) (fast då råkar man nog på problem med länsstyrelsen, de gillar inte okynneskameror som spanar på allmänheten. Hm, undrar om man kan hävda att brevlådan är privat område? ..tål att funderas på)

2008-11-19 @ 22:21:42
Postat av: Palle

Haha, annars kan man gå utanför dörren lite då och då, och samtidigt titta brevlådan ;p

2008-11-21 @ 01:00:28
URL: http://apalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0