500kr för ett MVG?

Jag försöker att inte skriva personliga saker i den här bloggen, men ibland gör jag det ändå.
Kontaktade min svensklärare som jag hade på Komvux när jag pluggade Svenska B i våras. Hon kunde inte riktigt ge mig MVG eftersom jag råkade välja en VG-uppgift på nationella provet. Klantiga bleunt, alltså. Hon skulle låta mig komplettera betyget senare, och därmed ha chans att höja till MVG. Det tyckte jag lät bra.

Tiden gick, och eftersom vi inte hade satt något datum eller en speciell tidsram tänkte jag kontakta henne efter lovet. Sen sköt jag upp det. Och upp det. Och upp det. Idag kontaktade jag henne, och nu har det gått för lång tid. Jag borde ha kontaktat henne i slutet av maj, eller i alla fall juni. Jag blir lite sur på mig själv, men men.

Jag får fortfarande tenta upp det, eller vad man kallar det. Men då måste jag betala 500kr. Så frågan är, vill jag verkligen ha ett MVG i Svenska B så gärna att jag betalar 500kr för det? Eller kan jag klara mig lika bra i livet ändå? Låt oss säga att jag fixar ett MVG, är det då värt 500kr om allt jag fick är rätten att säga att jag fixade MVG i Svenska B? Kommer det påverka mina framtida studier så mycket att jag har ett MVG i stället för VG på papper? Och tänk om jag inte fixar MVG, är det då värt att betala 500kr bara för att få chansen?

Nej, 500kr för chans på ett MVG i stället för VG vet jag inte om jag tycker är en bra deal.
Synd att jag ska vara så klantig och sedan lat. Men men. :p

Kommentarer
Postat av: Henrik Petersson

Måste du ha det för att komma in på det du vill plugga senare? Det är det enda som spelar roll, så vitt jag kan se.



Men om du ska ha MVG bör du veta att det heter sköt, inte skjöt.

2008-10-26 @ 15:03:40
Postat av: bleunt

Nej då, jag behöver det inte. Det skulle bara vara "bara för att", liksom.



Jess, slarvfel. Det händer.

2008-10-26 @ 22:52:15
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Palle

Ääh, en halv arbetsdag för nåt som kanske kan hjälpa dej i framtiden, kan ju vara värt det.

2008-10-27 @ 01:49:05
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Bajsen

Men 500 är det värt.

2008-10-28 @ 13:11:11
Postat av: uneven

Ett MVG ser bättre ut än ett VG på pappret och om du vet att du klarar det så är det värt 500 kronor, tycker jag iaf! :)

2008-10-29 @ 14:21:32
Postat av: Fröken Anna

Ett MVG kan vara värt 500 kr om man satsar på att skriva saker, och det verkar ju som att du siktar på något åt det hållet. /Läraren

2008-11-10 @ 10:07:02
Postat av: Eva

intressant blogg...

2008-11-13 @ 14:31:07
URL: http://eva.blogg.se/
Postat av: bleunt

Eva: Tackar!

2008-11-13 @ 15:14:01
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0