Sluta hata Sverige!

Vansinnesvisa P21 från Huddinge (#63496 - obesvarat)

Idag 20:53
Jag är inte din vän. Jag är bara less på att folk beter sig som att svensk patriotism är fjantigt och tabu, medans allt annat välkomnas och är så mycket "bättre" pyttsan.

 

 

bleunt P24 från Gävle (oläst)

Idag 20:59
Vill du inte vara min vän? :'( Är det för att jag inte hela tiden påpekar att jag älskar Sverige så fort jag får chansen? Förlåt! Snälla, förlåt mig! Jag lovar att fira midsommar nästa år! Om du lovar att skydda mig mot alla midsommarhatare så lovar jag att fira med dig. För tre år sedan fick jag stryk för att jag bar en krans. Och förra året spottade någon på mig för att jag hejade på Sverige under en fotbollsmatch. Det är läskigt att visa att jag älskar Sverige, alla här hatar ju sitt eget land. Skydda mig med dina starka armar!  Älska och skydda mig som om jag vore ditt egna lilla land.

 

 

 

Det finns verkligen folk där ute som tror det är tabu att älska sitt land. Som tror att en stor del, kanske en majoritet, av alla svenskar går omkring och hatar Sverige och alla som älskar landet. Vad säger man ens? De inser fortfarande inte att det inte är kärleken till Sverige som provocerar.

 



Kommentarer
Postat av: Viks

Du pratar som om man ska VÄLJA om man vill hata eller älska sitt land beroende på vilket som är lättast? Och varför måste allt alltid vara svart eller vitt för dig? Det finns även något däremellan.

2009-05-11 @ 13:06:42
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0