Du är inte hiphop

Jag har sett killar bära t-shirts med det här motivet på sistone.
Det håller väl på att bli en trend.



I går såg jag det när jag handlade på ICA, här i Gävle.
En vit kille i södra norrland kommer med den t-shirten, och baggiga byxor från något hiphop-märke med massa fånig design som ska se "edgy" och hiphop ut. Och jag tänkte... nej, vita norrlandspojke med märkeskläder. Du är inte hiphop. Du är speciellt inte den hiphop du utger dig för att vara. Sorry.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: A

också sett de där, och funderar. KÄnns ju som en fånig trend som bara lockar folk som inte har en jävla aning om vem Kool Herc eller Bambataa är.



Sen älskar jag rap mer än det mesta och de flesta, men tycker ändå att synsättet med hip-hop som en religion eller liknande (som t.ex. KRS-one pratar om) är jävlligt tramisgt och begränsande för musiken som det i slutändan hanldar om.



(jag rockar dock gärna tröjjor med artister,... ingen har sagt något om min MR Lif tröjja ännu :()

2009-08-29 @ 23:34:51
Postat av: A-palle

Den som är minst mainstream vinner!

2009-08-30 @ 19:34:25
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, jag har så svårt att se en norrländsk pojk springa omkring i sådana kläder, ibland, ibland kan man inget annat göra än att le och skaka på huvudet ^^

2009-09-10 @ 08:35:41
URL: http://glomssida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0