Ett boktips - A Citizen's Guide to Democracy Inaction

Jag har just lyssnat på den här, och den är så sjukt bra.
Både rolig och väldigt intressant. Jag rekommenderar den varmt. Det bästa jag "läst" i år. Jag tror också man uppskattar den även om man inte är en total junkie för amerikansk politik som jag är. 

http://contentcafe.btol.com/Jacket/Jacket.aspx?SysID=buymusic&CustID=bt0109&Key=%200446532681&Type=L&Return=1

Jag älskar hur både Jon Stewart och Stephen Colbert inleder sina ljudböcker med en diss mot mig som lyssnar, för att jag inte läser boken i stället. :p Men det är så skönt att kunna göra annat under tiden, eller bara blunda.

Kommentarer
Postat av: André

Själv har jag LÄST boken. ;) Håller med dig om att det är en väldigt rolig och intressant bok och nu vill jag också lyssna på den. I den versionen av boken jag har så är det en historieprofessor som har rättat vissa ursprungliga felaktigheter, är det så i ljudboksversionen också? Det är skitkul att se vad han har skrivit och strukit över med sin rödpenna, superseriöst. :)

2009-08-18 @ 22:07:10
Postat av: bleunt

"I den versionen av boken jag har så är det en historieprofessor som har rättat vissa ursprungliga felaktigheter, är det så i ljudboksversionen också?"



Oj, nej då är det så gott som två olika böcker. Här är det mer som en instruktionsmanual för en lärare i en amerikansk skola, och så Jon Stewart som helt enkelt tar oss igenom Amerikas historia tillsammans med The Daily Show-folk som Samantha Bee och Stephen Colbert.



Låter som att du får ta och lyssna på boken och jag får ta och läsa. För det låter som två olika upplevelser.

2009-08-18 @ 22:12:50
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0