Internet är orättvist

Bloggaren Foki skrev ett inlägg av värde! Herregud! Stoppa pressarna! Hon skrev om en docka som kom med en strippåle. Strippstång? Vad det nu heter. Grattis till ditt första inlägg med substans!

Nej, nu är jag lite orättvis. Jag läser inte hennes blogg, så hon har kanske skrivit andra inlägg med substans. Men nu när jag kikade lite snabbt såg det inte ut som så. Jag såg inlägg som "hej, här sitter jag och väntar på att pizzan i ugnen ska bli klar. Oj, där fick jag 100 000 läsare."

Jag brukar inte skriva om modebloggare och unga tjejer som fotar sina liv. Men ibland känner jag för att påpeka att internet är orättvist. Jag vet flera Bra bloggare med Substans som inte får fler än 100 läsare i veckan. 1000 om de har tur och är riktigt bra. Under tiden får bloggar som Fokis 100 000 träffar i veckan, bara för att hon är en söt tjej som lägger upp bilder av sig själv och sina rosa saker. Folk vill inte läsa om viktiga saker som politik, nyheter och samhällsfrågor. Folk vill se på kläder och söta tjejer.

Jag förstår det inte.
Internet är orättvist.
Och publikens prioriteringar är skeva.

Jag anklagar inte de ytliga bloggarna, jag anklagar läsarna. Och jag skulle inte störa mig om alla visste att det är så. Men det värsta jag vet är när modebloggarna tror de presterat något. Låter bittert? Jag är bitter. Det borde du också vara.











Skriv att du väntar på pizza. Lägg upp en bild där

en ung tjej i rosa väntar på pizza. Få +100 000 läsare.



Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag är också bitter, folk är dumma i huvudet.

2009-08-31 @ 15:32:50
Postat av: Henrik Petersson

Måste ge henne lite cred dock. Hon har ganska många inlägg med bilder på roliga prylar. T ex skorna på förstasidan där klackarna var gjorda av kedjor. Okej, det gör henne inte till bleunt... Men hennes blogg är lite rolig att kolla i i a f, vilket är mer än vad man kan säga om majoriteten.

2009-08-31 @ 18:50:50
Postat av: gabriella

Precis som Henrik påpekade så skriver hon om saker hon tycker är intressanta som hon hittat på internet. Det värsta är att rätt många av hennes läsare tycker att hon borde skriva mer om hennes eget liv och mode. :/ Läsare..pff.

2009-08-31 @ 19:07:38
Postat av: bleunt

Jag kan ge henne cred att det är mer underhållande att se henne vänta på en pizza än det är att se någon posa med sitt nya skärp. Och som sagt, jag dissar inte henne eller någon annan bloggare som bara skriver om saker de vill skriva om. Jag skäller på läsarna.

2009-08-31 @ 19:49:24
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A-palle

Men du skäller väl på fel läsare? Vi läser redan din blogg och förhoppningsvis inte den där andra brudens just pga innehållet!

2009-09-01 @ 00:00:32
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: bleunt

Haha, de jag skäller på kommer aldrig läsa det här. Precis som Malin Åkerman aldrig kommer läsa inlägget om henne.

2009-09-01 @ 00:10:54
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0