Thriller är värt 3 våldtagna barn

Den här killen har nyss listat 00-talets bästa musik och bästa film.
Nu håller han på att lista 00-talets största nyhetshändelser, där Michael Jacksons död ligger på #8. Den här killen, Davis Fleetwood, är oftast vettig med sina politiska åsikter. Men i det där klippet skrämmer han mig lite.

Han ställer en hypotetisk fråga: Låt oss anta att Michael Jackson var en pedofil, som antastat en så där 12 små pojkar. Med tanke på hur mycket bra musik och glädje Michael Jackson har skänkt världen, skulle du (om du kunde) hindra honom från att någonsin födas för att rädda dessa 12 små pojkar från honom?

Och jag blir helt stum av förundran över att någon som brukar säga så smarta saker, faktiskt säger något så otroligt dumt. Så eftersom jag brukar säga så många dumma saker, så får jag väl kontra med att säga något ännu dummare.

Min egen fråga: Hur många våldtagna barn är skivan Thriller värd? Ett? Två? Tre? Kanske fyra? Hur många barn skulle DU våldta för att säkra Thrillers existens? Kom igen, det är ju världens mest sålda album någonsin. Minst tre våldtagna barn är den väl värd?

Det är sjukt hur idoldyrkan gör oss redo att förlåta vad som helst. 

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Kunta

Sa inte Teroja Kincaid i princip samma sak strax efter att Micke gick och mulade?

2009-12-17 @ 13:44:44
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: bleunt

Det skulle jag mycket väl kunna tänka mig. Skillnaden är väl att man i så fall har tagit det med ironi, medan den här killen är fullt allvarlig.

2009-12-17 @ 13:58:28
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0