Verbal dyslexi

Min mamma vet vad ett USB-minne är. Hon använder USB-minnen utan problem. Hon lyckades även installera det mobila bredbandet helt själt, som ju sitter i en USB-port. Att däremot veta att det heter USB verkar dock vara svårare. Hon säger rätt bokstäver. Det är alltid U, S och B med i det hon säger. Men ordningen hon placerar dem i verkar vara totalt slumpmässigt och godtyckligt.

"Så vad händer om jag lägger in det här på min UBS och tar till jobbet?"

Däremot har hon äntligen lärt sig att säga MSN, som länge hette SNM. Så hennes nyårslöfte får väl bli att hugga tag i USB nu också. :p Och så kommer hon tycka det här inlägget är elakt.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: max

min mamma säger också ubs, iofs är hon mycket okunnigare än din mamma. men jaja. ubs verkar vara vanligt att säga för noobs

2009-12-30 @ 22:58:01
Postat av: WysiWyg

Det var väl trevligt att hon lärde sig "MSN" precis i tid för att det skulle börja kallas "Live Messenger". Tror verkligen Pyttemjuk att någon någonsin kommer kalla det för "Live Messenger"?



Eller de kanske är ute efter att kapa åt sig uttrycket "Messenger"? Ungefär som att söka på internet är att "googla" så kanske det i framtiden att skicka IM-meddelande är att "messengera"?



Jag måste erkänna att jag ytterst sällan säger U-S-B utan oftast bara USB i ett enda ord.

2009-12-31 @ 09:45:57
Postat av: herzleid

Lol "verbal dyslexi" - dysfasi heter det ju =P Eller mer vanligt (fast egentligen felaktigt) afasi. Jag har också temporär afasi ibland, men akronymer som USB klarar jag iaf. xD

2010-01-01 @ 19:36:24
URL: http://herzleid.myopenid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0