2008 års bästa spel

Min GOTY-lista ser nog lite annorlunda ut jämfört med andras. Jag har ofta en lite annan smak, väljer lite andra spel. Jag har till exempel haft noll intresse för Metal Gear Solid 4 och GTA IV i år. Och sen har vi ju alla spel som jag helt enkelt inte hann spela. Dead Space, Mirror's Edge, Fable II, Mega Man 9, Fallout 3 Gears of War 2, LittleBigPlanet och Braid. Av spelen jag hann med så gillade jag dessa mest:


1) Left 4 Dead
Årets roligaste och mest beroendeframkallande.




2) Professor Layton
Underbar grafik, underhållande pussel. Årets tredje bästa soundtrack.



3) Mario Kart Wii
Lika kul som orättvist. Det är ju Mario Kart!




4) Advance Wars: Dark Conflict
Överträffar sina företrädare med story och djup.




5) World of Goo
08 blev de kluriga indiespelens år. Årets bästa soundtrack.



6) Apollo Justice
Sista kapitlet är något av seriens smartaste.




7) de Blob
Årets näst bästa soundtrack och färggladaste mys.




8) Portal: Still Alive (DS)
Homebrew av Portal till DS - nästan lika bra som originalet!



9) Ninja Gaiden: Dragon Sword
Snabba snygga strider, nu med stylus som det nya ninjavapnet.



10) Zack & Wiki
Ett av många utmärkta pusselspel i år.




11) Trackmania Nations
Plattform + racing = SUCCESS!




12) Boom Blox
Spräng fram lösningar. Tillfredsställande på två sätt.



13) N+
Klurigt och handsvettsframkallande plattformshoppande.



14) Spore Creatures
Årets fjärde bästa soundtrack. Mysig atmosfär och strategiskt pysslande.



15) Fire Emblem: Shadow Dragon
Strategi som tar det Advance Wars inte är lika bra på, och gör det bättre.



16) Prince of Persia
Vackert plattformshoppande med en unik grafisk stil.



17) Far Cry 2
Fritt utforskande. Utför uppdrag eller slappna av med lite zebrajakt.



18) Final Fantasy IV
Jag älskar utmaningen, speciellt bossarna.




19) The World Ends With You
Trots stereotypa karaktärer lyckas Square/Enix skapa något originellt.



20) No More Heroes
Signerat Suda 51, med allt vad det innebär. Blod nästa gång, tack!

Kommentarer
Postat av: Aaaaa!

Vart är COD 4 ? =)

2009-01-23 @ 06:24:03
Postat av: bleunt

Aaaa:

CoD4 släpptes inte 2008, det släpptes 2007.

2009-01-23 @ 14:24:03
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Aaaaa!

I november ja, är ju i princip 2008 ;) detaljer detaljer... Att alla hänger upp sig på detaljer...

Föresten, köpte cod5 idag, (ps3) har inte hunnit spela så mycket, men känslan är att det har gått ner sig lite tyvärr.

2009-01-23 @ 23:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0