Arbetslös på låtsas

När jag kom hem från Stockholm i torsdags skulle jag inte jobba förrän i dag, söndag. Fredagen var skön, men lite tråkig. Lördagen däremot var fylld av tristess och rastlöshet. Det spelar ingen roll hur många spel jag spelar, eller filmer jag ser på. Jag blir uttråkad och jätteslö. I dag jobbade jag, och det gick riktigt bra. Så när jag kom hem var jag tillfredsställd och piggare än jag var vid samma tid i går, trots att jag borde vara slut efter jobbandet.

Det finns folk som tror att många av socialbidragstagarna är lata människor som vill vara arbetslösa. Jag är förmodligen den slöaste människa jag känner, och till och med jag flippar ut bara av att gå ensam i en lägenhet i två ynka dagar. Alla som tror att någon Vill vara arbetslös borde prova att vara det själva. Visst finns det några få, men majoriteten av oss behöver något.

Kommentarer
Postat av: gabriella

du är rastlös eftersom du inte har möjlighet att jävlas med mig. ^^,

2009-07-12 @ 23:56:15
Postat av: Tess

Bra skrivet! Jag möts av dessa fördomar då och då. Har sjukbidrag på halvtid och pluggar halvtid på universitet. Det finns folk som helt ärligt tror att jag VILL ha sjukbidrag och att jag bara går hemma och drar och MÅR GOTT. Uhm? Har träffat folk som är avundsjuka på mig. Hur kan man bli avundsjuk på en person med kronisk värk? Jag antar att det är för att värken inte syns. Borde ta och gipsa hela kroppen eller nåt...

2009-07-14 @ 00:01:36
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bra reflektion

2009-07-14 @ 14:23:22
Postat av: seraph

Har hört folk som påstått att alla som går på soc är alkohlister och slapparslen... Doh.

2009-07-15 @ 02:19:27
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Henrik Petersson

Att du inte jobbar oftare då, bleunt?

2009-07-16 @ 09:51:38
Postat av: bleunt

Varannan dag duger fint för mig. Jag klarar dessutom att vara ledig längre perioder så länge jag inte är ensam.

2009-07-16 @ 12:07:33
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Du har säkert hört det tusen gånger, men träning kan få samma "nu har jag varit duktig"-effekt.

2009-07-17 @ 20:17:32
Postat av: bleunt

Det har du bannemej rätt i. Ett bra tips till arbetslösa. Jag hade då aldrig hört det förr. Eller, inte gjort den kopplingen iaf.

2009-07-17 @ 21:26:53
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Victoria

för första gången skriver du ett bra inlägg

2009-07-18 @ 13:43:03
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0