Att censurera andras åsikter

Användaren Pundital på YouTube lägger upp politiska klipp från en konservativ synvinkel. Jag prenumererar på hans klipp, eftersom jag är väldigt intresserad av amerikansk politik. Men han tillåter inte folk att kommentera klippen, vilket får mig att fundera på att sluta prenumerera. Jag vill inte ha något att göra med någon som inte tillåter andra yttra sina åsikter i opposition till ens egna åsikter. Att bara yttra sin åsikt för att sedan hålla för öronen och låta "LALALALALALALALALALALA" är inget jag kan respektera.

Oavsett vad jag får för kommentarer på mina inlägg tar jag aldrig bort dem utifrån vad de uttrycker för åsikter. Jag tar bort reklam, spam, dubbelpostningar och liknande. Men att ta bort eller blockera någons åsikter är patetiskt. Jag vet att man inte har någon skyldighet att släppa fram alla åsikter och yttranden, men det är det rätta att göra. Oavsett hur mycket man ogillar dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0