Att avsky barn

Jag jobbar som ni kanske vet som telefonförsäljare. Det är något som fått min avsky för små barn att växa. Snälla föräldrar, låt inte era barn svara i telefonen. Det är inte gulligt. Det är ineffektivt och frustrerande. Det är svårt att få dem att förstå något alls - barn är dumma. Och även om du som förälder kanske tror din 3-åring är jättebra på att uttala ord, så fattar vi andra inte ett jävla jota av vad ungjäveln säger. Dej gah bawa tooo? VA?! Gör det lättare för oss alla, och ställ telefonen där ungarna inte når, och svara själv eller inte alls.

Och till er med ännu yngre barn, ni borde välja mellan telefonen och er skrikiga unge. Att försöka prata med dig medan du håller en unge i famnen som skriker hysteriskt rätt in i luren är inte något jag vill utsätta mitt öra för. Jag bär ett headset, och han inte bara skapa avstånd mellan öra och din unges helvetiska vrål på en sekund. Om du är upptagen med en trotsig 1-åring, be mig då återkomma senare. Mitt samtal är inte så viktigt att du måste jonglera ungen med telefonluren och ge oss båda tinnitus. Jag hör inte ens vad du säger, din unges skrik överröstar dig dubbelt om.

Eller är det här era straff för att jag ringer er?

Kommentarer
Postat av: axling

Dom låter ju barnen svara så dom slipper prata med försäljare ;)

2009-06-18 @ 22:32:00
URL: http://axling.blogg.se/
Postat av: Lovis

Barnen kanske svarar utan föräldrarnas vetskap?

2009-06-18 @ 23:01:10
URL: http://livetenligtlovis.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Kan mycket väl vara ett straff. Folk hatar telefonsförsäljare - mycket mer än de hatar arbetslösa som indirekt tar deras pengar via bidrag.

2009-06-18 @ 23:24:57
Postat av: Erik

Ja, jag tror nog också att det är lite så "det är en försäljare, kan inte du svara lilla vän?" >_<

2009-06-19 @ 00:18:01
Postat av: Angelica

Jag har själv jobbat som telefonförsäljare så jag vet vad du pratar om.

Men precis som jag såg att någon annan skrivit: många låter nog barnen svara för att själva slippa telefonförsäljare, ibland kan man ju till och med höra föräldrarna sitta i bakgrunden och viska vad som ska säga! :o)

2009-06-19 @ 15:05:18
URL: http://ejlila.blogg.se/
Postat av: Madde

Vet exakt hur du känner dig, har själv jobbat som telefonförsäljare. Det är ju ännu värre när de tror man är sarkastisk, och de är sarkastiska tillbaka :P

2009-08-03 @ 22:42:20
URL: http://larosabelleza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0