Att hänga ut åsikter

Risken med mig är att allt du säger på MSN kan hamna här.
Jag skulle aldrig lägga upp detaljer ur någons privatliv, men när det kommer till åsikter och diskussioner är det up for grabs. Jag kan förstå att man ogillar det, och att jag är The Bad Guy som hänsynslöst ignorerar det. Det är inget jag tänker försvara. Jag lägger ut åsikter, inte namn/bilder/privatliv (såvida personen inte redan gjort dessa offentliga). Jag förstår dock att det kan uppfattas som obehagligt när vad man tror är en privat konversation görs offentlig.

Hon vars diskussion jag lade upp här har nu sagt upp kontakten med mig för att jag postade vårt MSN-samtal, och för att jag vägrar be om lov innan jag eventuellt gör det i framtiden. Tydligen var hennes åsikt något hon inte ville behöva stå för, eller något. Vad vet jag. Kanske borde man inte uttrycka åsikter man inte är redo att stå för.

Jag har postat logs från andra människor här förut, och kudos till dem för att de kunnat stå för sina åsikter.

Kommentarer
Postat av: Erik

Något att skriva om:



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5404825.ab



Blir så jävla less på sånt där. Sådär mycket skulle jag inte ens få böta om jag våldtog och misshandlade en tjej till oigenkännlighet.

Det är så jävla absurt.

2009-06-19 @ 14:41:50
Postat av: herzleid

Oj, var det en tjej? Jag var helt övertygad om att det var en grabb. Tji fick jag...



Varför man inte skulle kunna stå för sina åsikter när man (i hennes fall) var helt anonym var ju lite ... underligt. Man börjar ju fundera på vad som gör att hon känner att hon måste argumentera för att det är okej?

2009-06-19 @ 15:05:54
URL: http://herzleid.myopenid.com/
Postat av: bleunt

Erik:

Din önskan är min lag! ;p

Skriver en kommentar om det.



Herz:

Oja, känn dig fördomsfull!

2009-06-19 @ 15:18:44
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Må inte dåligt över det!



2009-06-20 @ 06:49:08
Postat av: herzleid

Men jag har fördomar ju! Jag är fullt medveten om det! Jag brukar bara inte skylta så med dem. =P

2009-06-20 @ 11:43:30
URL: http://herzleid.myopenid.com/
Postat av: Mamma

Hänga ut åsikter, ja Oh ja. Orden.

Identiteten skall inte hängas ut.

2009-06-25 @ 08:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0