bleunt FÅR rösta

Som jag skrev tidigare har jag ingen ID-handling, eftersom mitt kort gick ut i februari utan att jag märkte det. Jag använder det ju aldrig någonsin, speciellt inte nu när alla jag känner är över 20 och kan köpa sin alkohol själva. :p

Så jag var lite ledsen. Jag har röstat i alla tre val som jag hittills haft chans att rösta i (två riksdagsval och ett emu-val). Det här skulle bli det första valet som jag inte deltog i. Lite deppigt, för det är kul att säga att man alltid röstat.

Men tydligen går det att rösta utan ID-handling, om någon med ID-handling går i god för dig. Woho! Så i morgon går jag och röstar på Piratpartiet.

Och jag hoppas att alla läsare går och röstar på något. ;)

Kommentarer
Postat av: Erik

Go for it! Jag röstade på dom, och fick både mor och far att göra det.

2009-06-06 @ 16:09:42
Postat av: André

Bra att du fick rösta ändå. :) Själv förtidsröstade jag på Sverigedemokraterna redan i torsdags förra veckan.

2009-06-06 @ 19:45:00
URL: http://andrethegreat.blogg.se/
Postat av: bleunt

André:

Haha, jag har ingen aning varför du fortsätter besöka min blogg. Är vi ense om något, eller tycker du bara om att skratta åt min enfaldighet? :p



Men det är bra att du röstade, trots att du röstade på ett parti jag inte hittar något vettigt eller sympatiskt med. :)

2009-06-06 @ 19:56:34
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: André

Jag tycker du skriver bra och så får du faktiskt till det ibland. Det är därför jag fortsätter att kika in här. ;)

2009-06-06 @ 20:25:20
URL: http://andrethegreat
Postat av: WysiWyg

Jag vet att för att få ett nytt ID-kort så måste uppenbarligen personen som går i god för dig antingen vara en nära släkting eller din arbetsgivare.



Får väl hoppas att inte samma krav föreligger här, eller du kanske har nära tillgång till endera?



Iaf, glad att du får rösta också.



Apropå inget; när var EMU-valet? Jag har inget direkt minne av att jag röstade i det, men jag har för mig att vi är ungefär lika gamla, eller att jag t.o.m. är äldre än dig. hmmm



Men jag VET att jag inte missat något val.

2009-06-07 @ 10:29:43
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: Cirque

Jag förtidsröstade på Piratpartiet :-)

2009-06-07 @ 15:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0