Få skit på frontlinjen

Det är lite farligt att blogga om sitt jobb, tror jag. Men när materialet och inspirationen tryter tar jag till vad som helst. :p Vissa kunder har nämligen svårt att skilja mellan mig och själva företaget. Vissa kunder gör det personligt, och angriper mig för saker jag egentligen inte har något alls med att göra.

Kunden tror att jag personligen står som ansvarig för företagets beslut, och kräver att jag förklarar mig. Som om jag är en av kostymerna som fattar besluten. Ibland handlar det till och med om privata dispyter kunden haft med företaget, som jag omöjligt ens kunnat veta om. Då svarar jag alltid i stil med "ja, jag håller verkligen med dig om att det låter som väldigt dålig stil", och får svaret "men varför gör ni så om du håller med mig då?".

JAG gör inte så! JAG är inte företaget! JAG fattar inga beslut!

Egentligen borde jag fråga dem vad de jobbar med. Jaså, Karl-Johan, du jobbar på IKEAs lagerlokal. Varför tar du 500kr frakt för en soffa när jag bara bor några minuter bort? Vad använder du för bränsle till din bil egentligen, tårarna från en nyfödd enhörning?

Kommentarer
Postat av: A-palle

Samtidigt representerar du ju företaget du ringer ifrån. Det är en ganska svår fråga ...

2009-06-28 @ 04:10:28
URL: http://apalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0