Media attackerar tv-spel - igen

Angående det här.

Och än en gång har något skett som är löst relaterat till tv-spel, där spelen utmålas som det hela och det enda skälet till varför tragedin inträffade. Han fick inte spela tv-spel - dödade sina föräldrar. Så ligger det till. Det finns inget mer att säga om saken. Det finns inget mer bakomliggande. Inget mer värt att nämnas. Inga andra faktorer spelade någon roll. Han sköt dem för att han inte fick spela tv-spel.

Jösses.
Det här har egentligen inget med tv-spel att göra.

Kommentarer
Postat av: herzleid

Ah, det där minns jag från när det hände. Media älskar verkligen sånt där, trots att miljontals människor spelar tv-/datorspel utan att känna något behov av att skada sina medmänniskor. Tanken att något skulle vara fel INNAN tv-spelen kom in i bilden ignorerar man ju gärna (det säljer ju inte lösnummer att vara logisk och förnuftig).

2009-06-19 @ 14:34:56
URL: http://herzleid.myopenid.com/
Postat av: Linnea

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-11 @ 06:47:26
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0