Alkoholpåverkad är ingen ålder!

Den naiva uppfattningen att kärlek är det enda som behövs.
Det naiva okunnandet som inte inser att vår samhällsstruktur begränsar, med ålder som kategorisering.
 
Nu ska jag släppa det här. Lycka till, alla barn till unga mammor där ute.
Och lycka till, alla föräldrar till de unga mammorna.

Ett mail jag skickade till Lunarstorm:

Fredagen den 6:e mars publicerades en text på Lunarstorm, där författaren menade att mamma inte är en ålder. Hela texten glorifierade tonårsgraviditet, och den 17-åriga mamman menade att ålder inte betyder att unga flickor är mindre redo än vissa äldre kvinnor inför att skaffa barn.


Är det verkligen lämpligt att publicera en text med det budskapet på en ungdomssajt där många av användarna är flickor från åldrarna 13-17 år?

 


MvH,

Tommy Håkansson


Kommentarer
Postat av: Ajlin

Hoppas att du får ett svar och att du publicerar det här. Kommer det bli en lika "intressant" och långdragen diskussion som med den svarta kvinnan? :P

2009-03-07 @ 10:59:24
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Dementhia

Har du fått svar än? Lunarstorm verkar inte gilla att få kritik riktad till sajten. Jag skrev ett liknande mail för några månader sedan. Jag var upprörd över att Lunarstorm publicerade en annons för en privatklinik ("Kan man tautera sig på hjärtat-annonsen") på förstasidan. Jag undrade om det verkligen lämpar sig att uppmana barn till plastikoperation, då många av deras användare är minderåriga. Har ännu inte fått svar.

2009-03-07 @ 12:58:22
Postat av: bleunt

Inget svar än. Kanske för att det är helg. Eller så ignoreras det. Egentligen borde man uppmärksamma såna annonser oftare. Som när jag såg en annons för bantningspiller på Sockerdricka.nu - en sajt där många deprimerade 15-åringar publicerar dikter om att skära sig.

2009-03-07 @ 13:23:19
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

"Nu ska jag släppa det här." Det tycker jag inte du ska göra. Du gör naturligtvis som du vill, men för bloggläsarna och världen i stort vore det bättre om du fortsatte bråka! :-)

2009-03-07 @ 16:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0