Flickor som älskar Playboy

Allt för ofta ser jag unga flickor som bär Playboy-smycken. De har bilder av Playboy-loggan i sina bloggar/communities. De har kläder med Playboy-loggan. 15-åriga flickor idoliserar (ett ord?) Playboy som om det är en glorifierad prestation att klä av sig naken.

Missförstå mig inte, jag tycker varken porr eller Playboy är kvinnoförnedrande. Jag ser bara inte vad prestationen är. Jag ser inte varför dessa 15-åriga småflickor väljer att identifiera sig med och se upp till konceptet på det sätt de gör. Och det gäller inte bara Playboy. Varför gör vi Paris Hilton och Hugh Heffners flickvänner till idoler? När någon random kvinna som klätt av sig vann "Playmate of The Year" (som Max påpekat att det heter), satt hennes föräldrar och grät av lycka och stolthet. Varför?!

Nu känner jag att det här inlägget börjar spåra ur till något som kommer handla om varför dessa 15-åriga flickor vet vem Holly Madison är, men inte vem Emily Dickinson var. Tyck gärna att Playboy-kvinnorna är vackra och underhållande. Men för guds skull, gör dem inte till era idoler! Kräv lite substans, snälla! Ha lite högre ambitioner.

Men hur intellektuellt tömd är man om det bästa man kan hitta är Playboy?
Samtidigt frånsäger de sig titeln feminist - av helt fel skäl.


Photobucket

Flickan på bilden är 15 år gammal - och vill bli en Playboy Bunny.

Kommentarer
Postat av: Aaaa!

Haha, feminism! Man måste ju bara älska feminism.



Frågar man folk vad dom tycker om det så är man med eller emot. Frågar man sen dom som är emot om dom vill ha ett jämställt samhälle, där kvinnor och män har samma värde... Ja då vill dom självklart det.

Men feminism, nej det suger!

2009-03-30 @ 00:52:36
Postat av: herzleid

Instämmer. Men det är visst så nu. Alla grabbar ska försörja sig som pokerproffs och alla brudar vill bli nakenmodeller - nej förlåt "glamourmodell" heter det ju.... =.=

2009-03-30 @ 15:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0