Grattis för ojämställdheten!

Igår var det internationella kvinnodagen, fick jag nyss veta lite såhär för sent. Men det är ändå inget jag bryr mig om. Det är en ganska fånig dag, och jag ser inte vad den gör för nytta.

Men alla ni som sa "grattis" till kvinnor igår - ni har verkligen missuppfattat hela grejen.
Det är inte som mors dag. Att säga grattis till kvinnor på internationella kvinnodagen är lite som att säga grattis till HIV-smittade på internationella AIDS-dagen. Dagen finns för att ojämställdhet är ett problem som ska uppmärksammas (dum idé dock), inte för att säga grattis och dela ut rosor på stan.

Kommentarer
Postat av: WysiWyg

Varför är det en dum idé att uppmärksamma ojämnställdhet?

2009-03-09 @ 16:50:35
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Det är ingen dum idé att uppmärksamma ojämställdhet.



Det är en dum idé att ge det en specifik dag, och att kalla den kvinnodagen. Att folk säger grattis och delar ut rosor på stan visar ju på att hela konceptet gått kaputt.

2009-03-09 @ 17:59:57
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

fnissar



Jo, det blir onekligen lite fånigt.

2009-03-10 @ 10:53:49
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: Soffi

Jag vet aldrig hur jag förväntas reagera när folk säger "Grattis!" till mig på kvinnodagen. Vadå, "tack för att jag föddes med fitta"? (isf, vem ska jag tacka?) Det blir bara dumt och som du säger, som att gratulera HIV-smittade på internationella AIDS-dagen.



Bra skrivet!

2009-03-11 @ 17:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0