Jag är en pedofil? :(

Amerikanska abc17 News knyter samman Animal Crossing: City Folk med pedofili. Man avslöjar att spelet används för att komma i kontakt med barn, och manar föräldrar att hålla ögon och öron öppna. Abc17 News har självklart testat spelet, och menar att "karaktären vi stötte på kan ha varit den man som polisen i Kalifornien varnar om".

Andy Anderson från Mid-Missouri Internet Crimes Task Force säger att "det finns ingen anledning att en vuxen ska ha det här spelet".

Anderson fortsätter med att påpeka att "vuxna som spelar Animal Crossing och liknande spel, gör det förmodligen av helt fel skäl".

Tack och lov anslutar han med att påpeka att det här inte är något föräldrar ska vara paranoida över, men medvetna.

Jag älskar Animal Crossing och även Mario Kart Wii, och har spelat det massor.
Borde jag konfrontera mig själv?    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0