Nakenbilder av Alyx :(

Inatt slutförde jag Half-Life 2. Sedan påbörjade jag genast Episode 1. När Dog grävde fram mig sprudlade Alyx av lycka. Med ett överlyckligt, kusligt mänskligt kroppsspråk och ett leende som lyste upp hela vardagsrummet slängde hon sig om min hals.
Det pirrade lite i magen, kanske mest för att ingen spelkaraktär nånsin känts så mänsklig. Och jag insåg att jag kanske har en liten crush på polygoner, texturer och en främmande kvinnas röst. Och det är sånt man ska erkänna i blogginlägg, för pinsamheter är underhållande.

Tillsammans med Midna och Jade, är Alyx en av spelvärldens mest älskvärda kvinnliga karaktärer. De är precis vad jag efterlyser mer av i vår översexuella underhållningsform, där män måste ha muskler och kvinnor blottade kroppar.

Så jag blir lite arg när jag googlar hennes namn och nakenbilder av henne poppar upp. Lite som att snubbla över nakenbilder av sin flickvän, eller se sin hemliga förälskelse med en annan. Om en spelkvinna inte är avklädd tar vi på oss ansvaret att klä av henne.

Låt bli min Alyx!


Tuffa, bruna flickor är min smak.

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag jobbade med en tjej som såg ut som Alyx i somras, hon var tuff och brun.

2009-03-09 @ 14:40:09
Postat av: bleunt

Lycko! :o

Fast jag har ju en egen tuff och brun brud här hemma. Eller ja, brun är hon iaf.

2009-03-09 @ 14:47:25
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

http://video.google.com/videoplay?docid=3932487043163636261



Vad tycker du om detta?

2009-03-09 @ 14:53:36
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Anonym

Du har blockat mig på lunar och du vägrar blocka upp mig trots att jag bett dig ( helt okej, vi har ändå inget gemensamt). MEN ÄNDÅ ska du envisas med att skriva saker i min gästbok hela tiden. Jävligt irriterande kan jag tala om. Så antingen blockar du upp mig så jag kan svara eller så ger du fan i att skriva mer. /Victoooria på lunar...

2009-03-09 @ 15:19:29
Postat av: bleunt

Seraph:

Helt ointressant. Jag antar att det är samma människor bakom Zeitgeist The Movie, och jag kan inte ta dem på allvar när de börjar tala om hur 9/11 iscensattes av USA:s regering etc.



Så när de börjar prata om varför monetära system är dåligt har jag svårt att orka lyssna.



2009-03-09 @ 15:21:22
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: bleunt

Victoooria: Jag har ingen aning om vad du pratar om. Sorry. Om jag trakasserar dig i din gästbok hela tiden råder jag dig att blocka mig. Jag skriver för mycket till för många för att minnas allt, ta det inte personligt.

2009-03-09 @ 15:24:42
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

"Helt ointressant. Jag antar att det är samma människor bakom Zeitgeist The Movie, och jag kan inte ta dem på allvar när de börjar tala om hur 9/11 iscensattes av USA:s regering etc."



Det här har inget med 11/9 att göra alls. Och att regeringen antingen lät det hända eller hade en aktiv hand i det, är långt bortom löjligt. Vad som är löjligt däremot är att tro att ett gäng kapare lyckades flyga omkring lite hipp som happ in i byggnader utan att luftförsvaret reagerade innan det var försent och att det hela var värsta överraskningen trots att scenariot hade tränats flera år innan och på dagen, så... Kanske är pga av alla tokigheter den officiella versionen som så många experter inom alla tänkbara områden har förkastat den. Men sånt där biter ju inte på 11/9-al-qaida-konspirationsteoretiker, de tenderar att vara lite religiösa i sin hållning till den händelsen, kör med skygglappar och allt.



Men som sagt, klippet handlar inte om 11/9 alls, men om du inte vill kolla på det så är det din förlust.

2009-03-09 @ 17:15:47
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: bleunt

Seraph:

Jag vet att just den där filmen inte har något med 9/11 att göra, jag pratade som sagt om Zeitgeist The Movie.



"Och att regeringen antingen lät det hända eller hade en aktiv hand i det, är långt bortom löjligt."



Jaså, det har gått över till "lät det hända" nu? ;) Lite mer diffust, där motsatsen är lite mer svårbevisad. Klokt val. Skönt att se att ni överger fånigheterna med att det var regeringen som utförde hela projektet iaf.



Om de var onda eller inkompetenta vet jag inte, men om jag ser till Bushadministrationens övriga prestationer är jag redo att tro på det sistnämnda. Eller man kanske lät New Orleans drunkna, Irak gå åt pipan och ekonomin kollapsa också?



"Kanske är pga av alla tokigheter den officiella versionen"



Granska vilken rapport som helst efter en kaotisk tragedi och du kommer finna sånt. Det är sällan man har en objektiv och säker bild av vad som hände och när det hände.



Tokigheter finns i konspirationsteorierna också, för den delen. Innan du säger att jag bär skygglappar måste du även komma med ett motiv, en anledning till varför jag skulle göra det. Allt jag kräver är bevis, jag har inte sett några.



Och ja, det är säkert min förlust. Om jag var minsta lilla intresserad. Vilket jag inte är.





2009-03-09 @ 18:14:22
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: xTrashDollx

Segt kommenterande för min del, men jag måste bara få påpeka att min character heter Alyx i rpg't jag spelar, utan att jag hade någon som helst knowledge om denna figur.

Jag fann det intressant.

kthxbai.

2009-03-16 @ 10:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0