Rädda bögarna

Som en liten fortsättning på mitt inlägg om kristnas ansvar att rädda homosexuella från helvetet:

Låt oss säga att vi vet att den kristna guden existerar, och det finns en himmel och ett helvete. Det är bevisat. Rent hypotetiskt. For the sake of argument, liksom. Och vi vet att homosexuella hamnar i helvetet om de agerar ut sina homosexuella lustar.

Låt oss säga att du har ett syskon eller en nära vän som är homosexuell. Skulle du inte hjälpa det syskonet eller den vännen att fly undan helvetet?


Det är den här situationen de befinner sig i, de som är övertygade om guds existens.

Kommentarer
Postat av: WysiWyg

Jag står kvar vid mitt svar att det faktum att de självklart borde göra allt i sin makt för att "rädda" alla homosexuella inte innebär att vi måste acceptera det.

2009-03-10 @ 21:13:37
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Självklart ska vi inte acceptera att de bidrar till att människor inte står ut med vilka de är. Det håller jag med om. Hela grejen var bara en form av insikt i andras tänkande som jag ville dela med mig av. För även om jag inte accepterar det, kan jag förstå det. De gör vad de tror är gott, det är viktigt att minnas det.



Sen gör vissa det utifrån mer dunkla motiv, är jag övertygad om.

2009-03-10 @ 21:53:08
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Jag har aldrig tvivlat på att de gör det utifrån en tanke om att de gör gott. Detsamma gäller alla soldater, terrorister och självmordsbombare också. Det är så människan är byggd, vi rationaliserar alltid allt vi gör med att det är "gott" av en eller annan anledning.

2009-03-11 @ 08:14:56
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Wysi:

Jag skulle nog inte jämföra terroristhandlingar med att "hjälpa" homosexuella. Om terroristerna skulle försöka konvertera oss, eller om kristna sprängde bögar i luften, då skulle jag jämföra. Men just nu tycker jag det är en annan sorts "gott". Men jo, terrorister anser ju att de gör gott i det stora hela, bara inte för människorna det är "fel" på.



2009-03-11 @ 13:12:17
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Konstigt att K:amsom predikar "kärlek" är så intolerant.Mot homosexualtitet.



Och det i en värld där det finns föräldralösa barn,(men de skall inte få sdoptera)



och



Resurserna räcker inte till de barn som redan finns...varför inte fränka parbildning utanbarn, eller de som tar hand om barn som redan finns?



En försvinnande liten insats til att försöka nå balans- men ändå../m

2009-03-12 @ 21:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0