Tack så JÄVLA mycket, kära läsare!

Igår somnade jag ungefär 05:00. Sån är jag. Väckarklockan hade ställts på 14:00. Sån är jag. Jag vaknade. Knäppte på datorn. Gick in i badrummet. Rakade, tvättade, klädde mig. Fixade lite frukost, eller lunch om du vill kalla det så. Lade mig framför datorn och tänkte att nu är klockan förmodligen 14:30, det tog nog en halvtimma i badrummet.

Japp, 27 minuter över. 27 minuter över... 15? What? Slängde mig på mobilen - 14:27. Sommartid! Googlade "sommartid 2009". Och mycket riktigt, "den 28:e mars är det dags". Jaha. Bara att ringa chefen och säga att jag kommer i morgon i stället. Hellre jobba heldag i morgon än bara 3 timmar idag.

Så ja, TACK så mycket, läsare. Tack för att ingen gav mig heads up! Hur kunde jag missa sommartid? Det har aldrig hänt mig förut. Aldrig. Ingen på Loading, ingen i nyheterna, ingen på MSN. Ingen varnade mig. TACK! -_-

Någon annan som föll offer för sommartiden idag?

Kommentarer
Postat av: Q ( förut snäll och logisk anonym men pga otrevlig anonym blev jag tvungen att ändra )

jag fick reda på det nu tack vare dig : P jag borde nog skaffa jobb igen så an har någon anledning att kolla på klockan :/

2009-03-30 @ 20:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0