Abortera flickor

Att abortera foster pga könet.
Jag är kluven. Jag tycker det är viktigt att ha så fria abortlagar som möjligt. Jag tycker inte det är upp till staten att bestämma om kvinnors kroppar och vad de gör med dem. Men när man gör abort pga fostrets kön börjar man närma sig en viss gräns. Till och med jag som ser mig själv som väldigt liberal tycker det känns väldigt respektlöst.

Abort bör vara ett extremt svårt val att göra för en kvinna. Det bör vara ett tungt beslut som fattas på väldigt goda grunder. Den här kvinnan har ingen respekt för processen, och borde ärligt talat skämmas. Men självklart ska hon ha möjlighet att fatta beslutet, oavsett hennes grunder.

Men är det hit det leder oss? Ja, då är det ett pris jag är villig att betala.
Hon är oförskämd. Och jag hoppas inte det här är aborternas framtid. Om det är hit vi är på väg hoppas jag vi kommer kunna genmanipulera våra foster snart nog. Det är i så fall det bättre alternativet.

Det är foster vi talar om. Inte tärningar i en omgång av Yatzy.

Kommentarer
Postat av: seraph

"Till och med jag som ser mig själv som väldigt liberal tycker det känns väldigt respektlöst."



Det är vansinnigt respektlöst, och hon borde skämmas ögonen ur sig. Att göra en abort enbart pga att det är "fel" kön är ju helt enkelt down right mean.

2009-05-12 @ 00:08:21
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Erik

I agree, men jag tvivlar ändå rätt mycket på att det kommer bli jättevanligt med abort för att det är "fel" kön, de allra flesta (hoppas jag :O) bryr sig nog inte SÅ mycket om vad barnet har för kön, och är nog inte beredda att göra abort av den anledningen.



Däremot är det ju bättre att göra abort än att klubba ihjäl/sälja ungen när den födds för att det är fel kön, eller hata ungen hela livet för att det råkade bli något annat än man önskade sig.



Å andra sidan borde såna människor ge fan i att skaffa barn.

2009-05-12 @ 12:08:30
Postat av: A

Är inte upp till någon annan än mamman (och pappan) att bestämma någonting angående abort. Tycker heller inte om att moralisera om folk jag inte känner. Såklart det är viss skillnad på att uppfostra en pojke och en flicka, och om man nu av någon anledning vill ha en viss sort så är det väl bara bra att tekniken utnyttjas.



Sen är det ju som Erik säger, för de flesta finns det inget "fel" kön.

2009-05-12 @ 13:39:19
Postat av: bleunt

"Är inte upp till någon annan än mamman (och pappan) att bestämma någonting angående abort."



Precis.



"Tycker heller inte om att moralisera om folk jag inte känner."



Skitsnack.



2009-05-12 @ 14:04:07
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0