Eurovision är en penisförlängare

Är det bara jag som hoppas att det går så dåligt som möjligt för Sverige i Eurovision? Hela tävlingen känns ju smått pinsam. Vad tävlar man i? Vad är det man vinner? När någon vinner hockey-VM vet man i alla fall att ja, då är det landet världsbäst på hockey. När Usain Bolt vinner 100m vet man i alla fall att då är han världens snabbaste man.

Men vad kallar man landet/artisten som vinner Eurovision? Vad är titeln?

Jag hoppas Sverige placerar sig då dåligt som möjligt, så vi äntligen kan sluta bry oss om skiten. Så kan tävlingen utan varken mening, betydelse, smak eller titel få vara vara vad det egentligen är - ett sätt för små fattiga skitländer i östra Europa att få lite uppmärksamhet och hävda sig lite i något de tror spelar någon roll alls. Obetydliga små länder med internationella peniskomplex, som egentligen aldrig nämns utanför Eurovision. Om det inte handlar om krig, eller en gruva som kollapsat.

Jag menar, kolla på musikvideos och klipp från "länder" som Moldavien. Skiten är ju filmat med billiga hemkameror från 1992. HD lär de ju inte få förrän vi andra ser på filmer med hologramprojektorer. 



Förlåt om någon är från något av dessa små struntländer, eller känner någon därifrån.
Men erkänn, jag har rätt.

Kommentarer
Postat av: A-palle

Haha, vilket skönt inlägg :D



Det enda man vinner i Eurovision är konstaterandet att man har väldigt många grannländer ..

2009-05-13 @ 23:58:43
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: seraph

Ner med eurovisionsskiten!! Viva la Revolucion! :D

2009-05-14 @ 00:15:03
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: WysiWyg

Jag vill minnas att det man faktiskt tävlar i är låtskriveri väl? Eller är det bara i Melodifestivalen det gäller?

2009-05-14 @ 12:41:37
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Wysi:

Så titeln landet vinner är... Världens bästa låtskrivarland? Ändå vinner aldrig stora musikexporter som England och Irland längre? Njäe. Dessutom behöver ju låtskrivaren inte ens vara från landet som tävlar med låten.

2009-05-14 @ 12:55:16
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

hmm



När jag tänker efter så är det möjligt att jag blandat ihop det lite. Jag VET däremot att det vi tävlar om i Melodifestivalen är bästa låtskrivare. Det ska t.o.m. ha varit år där alla låtar framfördes av samma artist (tror dessutom det kan ha varit självaste "Lill-Babs").



Jag har något minne av att någon sagt att Eurovision främst handlat om "folkmusik", dvs representera hur musiken i varje land låter.



Hur eller hur så tror jag att den ursprungliga iden var att träffas och ha det lite trevligt med musik (vi europeér har trots allt en ovana att börja kriga när vi träffas annars ;-)), som sedan, i sedvanlig ordning, totalt urartat när tävlingsinstinkterna tagit över.



Ungefär som OS alltså.

2009-05-14 @ 13:49:32
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

"Jag VET däremot att det vi tävlar om i Melodifestivalen är bästa låtskrivare."



Ändå är det artisterna som hyllas som vinnare, vilket förvirrar.



"Jag har något minne av att någon sagt att Eurovision främst handlat om 'folkmusik'"



Det kan vi ju utesluta direkt. :p



"Ungefär som OS alltså."



Fast där är ju saker och ting fortfarande klara, i alla fall. Eurovision är en tävling där vinnaren inte vet vad han/hon/landet vinner. :p Och är det något att bry sig om? Om man skulle göra som så att tävlingen gick ut att producera och framföra en internationell megahit, och landets vars bidrag sålde mest... Ja, då!

2009-05-14 @ 14:12:35
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Min liknelse med OS var att OS ursprungligen handlade om att vara lite så där allmänt bundis med varandra, men nu verkar nästan handla mer om att vara någon form av skryt-pryttel.



Jag har svårt att tro på att de som var med i de tidiga OS-tillfällena (i modern tappning) skulle ens fundera på att dopa sig. Iofs inte något som är specifikt för OS kanske dock.



Men hela invignings-grejen, att det nästan blivit större än sporterna. Jag undrar när det blev obligatoriskt att bygga enorma nya arenor egentligen t.ex.



Men nu lämnar jag ämnet, ber om ursäkt.



Och ja, jag håller med dig om att hela "tävla i musik" grejen är absurd, iaf så vida man inte som du säger mäter t.ex. försäljningar (vilket väl får anses som det närmast en "objektiv" definition av bra/dålig musik vi kan komma).

2009-05-14 @ 15:22:21
URL: http://www.losatankar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0