Jag vill döda något!

Under sommaren kommer det alltid in getingar och annat otyg här. Det är jobbigt, för jag är Mycket rädd för getingar. Så vi köpte en getingsprej för 90kr. Hittills har det kommit in En geting. Och den flög ut direkt när jag sprejade den. Tråkigt.

Nu tycker jag faktiskt det kan komma in några jävla getingar, så jag får döda dem med sprejen!
Jag sitter med balkongdörr och fönster öppna, och väntar. Hoppas. Det är som om de vet...

(Idag är temat att spreja djur, i brist på riktiga saker att skriva om). :p

Photobucket

Kommentarer
Postat av: jabba

elektriska flugsmällare är coolare :)

2009-05-16 @ 15:57:06
Postat av: Danne

Du borde åka med mig som praktikant på jobbet i mitten av juli, en genomsnittsdag plockar jag en 15-20 getingbon. Du kan få gå med som måltavla ;)

2009-05-16 @ 20:52:10
Postat av: bleunt

Danne:

Jag tar med mig min sprejburk och försöker att inte drabbas av ren och skär panik.

2009-05-16 @ 20:55:01
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: carroe

Ehh, du är galen.

2009-05-16 @ 23:03:50
URL: http://carroe.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag har också en elektrisk flugsmällare, dom ÄGER.

2009-05-16 @ 23:57:13
Postat av: Erik (igen)

Du kan ju testa att spraya hamstern med det där annars.

2009-05-17 @ 00:10:41
Postat av: WysiWyg

Jag har en ännu coolare lösning; två venus flugfällor. Vet iofs inte hur effektiva de är mot getingar. Får väl se om de fångar några av dem.



Jag har ett rätt intressant problem. När jag har mina persienner öppna så kommer getingar in (genom balkongdörren) och börjar surra mot fönstret, men när jag stänger dem (persiennerna) så pyser de ut genom dörren rätt snabbt igen. Mysko saker de där.

2009-05-17 @ 10:58:41
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: herzleid

Det är för tidigt för getingar. Vänta till juli-augusti så ska du nog få användning för din sprej ska du se ;D



Själv är/var jag allergisk mot getingstick när jag var yngre. Fick åka plingplong-taxi till akuten ett par gånger och så där. Alla fröknar i skolan visste om det där och så fort det kom in en geting i klassrummet fick alla panik. Utom jag. lol Om man bara sitter still så händer ju inget. Det var skojigt.

2009-05-17 @ 13:59:39
Postat av: bleunt

"Det är för tidigt för getingar."



För två veckor sedan fick vi in två om dagen ett tag. De finns där ute. :(



Och ja, panik är väl det sämsta man kan få om en geting är nära en allergisk unge. Dåliga lärare. :p

2009-05-17 @ 14:08:49
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0