Kyrkan oroar sig för Änglar och demoner

Änglar och demoner är den själsliga uppföljaren till Da Vinci-koden.
Båda filmerna framställer den katolska kyrkan i ganska dåligt sken.

Nu anser vissa det här vara en form av potentiell smustkastning, och kräver att filmen ska komma med en notis som förklarar för publiken att berättelsen och elementen den byggs upp av är påhittat. Det är fiktion, och har inget med historisk fakta att göra. "Simply say it's a fictional account".

Om Änglar och demoner släpps med den notisen, då ska The Passion också göra det.



Kommentarer
Postat av: seraph

Men förbannade jävla gnällspikar!



"Oooh det vi tror på är sanning, jesus blah blah blah, allt annat är påhittat."



Om det ska vara en 'disclaimer' till Änglar och Demoner, då ska det fan vara en sån till bibeln också! Eller the Passion, som du sa.



Smug pricks.



Btw, vad tror du om det Donohue sa om Illuminati? Tror du att de verkligen har funnits? Ja jag vet att vissa säger att de har infiltrerat alla institutioner i hela världen osv etc, vilket jag inte köper alls, men finns det några historiska belägg för sällskapet, som du vet?

2009-05-12 @ 01:20:14
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: seraph

Haha! :D Såg din kommentar nu i min blogg, att jag är en härmapa. :D Men jag var fan tvungen att lägga upp klippet, sjukt intressant ju! Och jag la upp detta klipp också nu, mest för att jag blev så jävla irriterad över Donohues jävla skitsnack. Men jag har länkat till din blogg tidigare, och har den i min lista över favvobloggar, så, you know... :D

2009-05-12 @ 01:38:28
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: bleunt

Hehe, ingen fara. Man får härma. :]

Och vad nu? En konspirationsteori som Seraph INTE tror på? ;D Otroligt! Jag ser ingen direkt anledning att tro på Illuminati. Fast det finns ju saker som man inte vet om de är påhittade eller inte, som pyramiden med ögat på dollarn. Det ska ju vara deras symbol. Och jag har inte orkat ta reda på vad det egentligen är, för de är inte så intressanta. :p



Men om Illuminati finns/har funnits så tror jag de är harmlösa. För oss i alla fall. Om man utgår från vilka som säga ha varit medlemmar. Det är religionerna som ska frukta. ^^, Jag hoppas de har funnits, lite.

2009-05-12 @ 10:05:11
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Här kommer en random fråga: Vissa kristna frågar ibland vad som gör livet värt att leva om man inte tror på Gud, och vad meningen med livet då är.

Vad tycker du? :)

2009-05-12 @ 11:57:44
Postat av: seraph

"Och vad nu? En konspirationsteori som Seraph INTE tror på? ;D Otroligt!"



Det finns en mängd teorier om olika saker som jag absolut inte tror på. :D Du bara antar att jag tror på en massa konspirationsteorier bara för att jag tvivlar på den officiella konspirationsteorin om 11/9. :D Skäms på dig Bleunt. :P



"Det är religionerna som ska fruktas."



Absolut.



"Jag hoppas de har funnits, lite."



Ja, det skulle vara lite coolt. :P

2009-05-12 @ 12:15:24
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: seraph

"Vissa kristna frågar ibland vad som gör livet värt att leva om man inte tror på Gud, och vad meningen med livet då är."



Meningen med livet är en högst personlig grej.



Människor finner olika meningar med sina liv. En kanske ser musiken som meningen med sitt, en annan målar, en tredje skriver poesi, osv. De kanske skulle säga: vad skulle meningen med livet vara utan musik, utan målning, utan poesi, osv.

2009-05-12 @ 12:21:53
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Anonym

Seraph: Man kanske inte lever för målningar? ^^

Och jag frågade bleunt. :>

2009-05-12 @ 13:40:05
Postat av: bleunt

Anonym:

Det beror på vad du menar med "mening". Bakomliggande syfte? Eller en personlig mening? Med livet som helhet, med livet som ett fenomen, finns ingen mening. Inget syfte. Det finns bara orsaker, inga skäl.



"jag tvivlar på den officiella konspirationsteorin om 11/9"



Jaså, tvivlar? Jag tycker du har låtit extremt övertygad. Men dåså! Tvivlar gör ju jag till en viss mån också. Fast inte lika mycket som du. :p



"Man kanske inte lever för målningar?"



Finns ju många som skulle säga att de gör just det.



"Och jag frågade bleunt."



Fast det gjorde du ju egentligen inte. ;p

2009-05-12 @ 14:02:19
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

"Jaså, tvivlar? Jag tycker du har låtit extremt övertygad. Men dåså! Tvivlar gör ju jag till en viss mån också. Fast inte lika mycket som du."



Ja jag tvivlar jävligt starkt på den officiella teorin. Och man kan nog säga att jag är övertygad om att den officiella teorin inte håller hela vägen, och det av goda skäl. Det finns saker som de påstod som helt enkelt inte är sant. Att man tvivlar starkt på nåt låter bättre än att man är övertygad om nåt, för det låter så religiöst. :D



Vad svamligt det där såg ut när jag läste det! :P



"Seraph: Man kanske inte lever för målningar?"



Man kanske inte lever för gud?



"Och jag frågade bleunt."



Jag kände för att svara ändå, jag ber om ursäkt om det upprörde dig. :)





2009-05-12 @ 15:05:06
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Anonym

Jag skrev en kommentar i din blogg, då anser jag att jag frågade dig. Men hey, dela upp allt jag säger och strunta i att ge mig ett svar, bastards! :>

2009-05-12 @ 16:07:32
Postat av: Henrik Petersson

"Jag skrev en kommentar i din blogg, då anser jag att jag frågade dig."



Kommentarer i bloggar är öppna för alla att svara på. Samma sak med inlägg på internetforum eller gästboksinlägg på Lunarstorm. Talar man bara till en person, skickar man e-mail.



Jag stör mig lite på att den här filmen utspelar sig efter Da Vinci-koden, eftersom boken utspelar sig före Da Vinci-koden och skrevs före Da Vinci-koden. Och nu kommer ALLA tro att böckerna också utspelar sig i fel ordning. Sånt stör mig. Jag är lite fånig på så vis.

2009-05-12 @ 17:03:22
Postat av: Anonym

Jag sa aldrig att ingen annan fick svara på det. Jag känner inte bleunt, därför skickar jag inget e-mail till honom. Ta det lugnt. :)

2009-05-12 @ 17:07:56
Postat av: seraph

"Jag skrev en kommentar i din blogg, då anser jag att jag frågade dig. Men hey, dela upp allt jag säger och strunta i att ge mig ett svar, bastards!"



Du fick ju svar ... ?

2009-05-12 @ 18:26:04
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Aaaa!

"Du fick ju svar ... ?" Han fick inte det svar han vela ha förstår du väll ;)



Jag trodde han frågade blogg.se eftersom bloggen ligger på deras servrar :(



"Jag stör mig lite på att den här filmen utspelar sig efter Da Vinci-koden, eftersom boken utspelar sig före Da Vinci-koden och skrevs före Da Vinci-koden. Och nu kommer ALLA tro att böckerna också utspelar sig i fel ordning. Sånt stör mig. Jag är lite fånig på så vis."



Jag stör mig mer på att dom inte gjorde Änglar och demoner först av den enkla anledningen att den är mycket bättre (boken).

2009-05-15 @ 02:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0