Att berätta om sin abort

Okej, så det är en ny kvinna på mitt jobb. Och egentligen gillar jag inte att skriva om folk som jag jobbar med. Jag har till exempel inte berättat om när Seraph satt och flörtade med en tjej hela kvällen, tills Henrik var tvungen att fråga om han satt och luktade på henne. ;)

Men jag måste bara kolla om det är jag som är knäpp och konservativ, eller om mina reaktioner är rättfärdigade.

-Var är du ifrån då?
-Söderhamn. Hade hus, var förlovad, välbetalt jobb, hade ett barn på väg.
-Jaha, vad kul.
-Sen tog förhållandet slut, och han tog huset och allt. Och så förlorade jag jobbet. Så nu är jag här i Gävle, och jobbar här, liksom.
-Jaha, han fick barnet också?
-Nej då, det tog jag bort.
*smått dålig stämning de följande 3 sekunderna*

!!
Varför ens nämna barnet från första början då?
Är det bara jag som känner att abort är något privat, något man inte berättar för främlingar när man presenterar sig? Själv skulle jag hålla tyst om barnet. Är vår syn på abort så alldaglig och självklar? Är jag konservativ nu igen?

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Erik

Haha, lite konservativ är du kanske! Men nja. Det är nog inget man ska ta upp bara sådär, ingen bra konversationsstartare direkt, hon är väl bitter och olycklig och vill att folk ska tycka synd om henne.

2009-11-24 @ 12:54:59
Postat av: A

Låter ju faktiskt som att hon inte mår så jävla bra. Rätt sorglig historia.



"-Jaha, vad kul. " det där var dock lite konstigt svar må jag säga.

2009-11-24 @ 14:49:49
Postat av: max

HAHA

att säga att hon kommer från söderhamn hade gott o väl räckt, men ja. det är nog som erik menar

och håller me A också

lol

2009-11-24 @ 15:53:51
Postat av: A-palle

Det mesta pekar väl mot att hon fortfarande inte är i en riktigt stabil sinnesstämning bara? Hon kanske fortfarande e chockad efter att ha "tagit bort" barnet.

2009-11-24 @ 16:03:49
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: bleunt

A:

"'-Jaha, vad kul.' det där var dock lite konstigt svar må jag säga. "



Må hända. Det var inte mig hon pratade med, jag satt bredvid. Så jag fokuserade inte så mycket på att minnas vad den andra deltagaren i konversationen sa.



---



Och när, kanske är hon inte så stabil. Det händer lite mer saker den dagen som skulle antyda något sånt. Men så pass mycket är jag inte redo att avslöja i en blogg. Men mjo. Ni har nog rätt. Kanske är det en form av terapi, bearbetning.

2009-11-24 @ 17:18:21
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Maria

ja jag tycker nog att även dina repliker var lite skumma :P jag skulle till exempel inte fråga vad som hände med barnet. man vet ju inte om man kan rota i något alls av det hon säger, hon verkar ju lite förvirrad minst sagt..



men iaf; hon överskrider de sociala normerna, helt klart. men så fruktansvärt privat tycker inte jag en abort är nu för tiden.

2009-11-25 @ 08:35:48
Postat av: seraph

"Jag har till exempel inte berättat om när Seraph satt och flörtade med en tjej hela kvällen, tills Henrik var tvungen att fråga om han satt och luktade på henne."



Hahahahahaha!! :D Jag satt inte och flörtade med henne, men luktade på henne ... visst, ok. :P



Hahahaha! :D Och nog var det lite konstigt att hon berättade om ungen allt.

2009-11-25 @ 10:02:13
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: bleunt

Maria:

Som sagt, det var inte mig hon pratade med. Inte mina repliker.



Seraph:

Lukta är flört!

2009-11-25 @ 13:09:55
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

Men Bleunt, jag skojade!! :D

2009-11-26 @ 11:38:48
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0