Stör mig inte när jag kissar!

Jag gillar inte att gå på allmänna toaletter. Som de på jobbet. Jag bajsar aldrig på allmänna toaletter. På rasterna går jag alltid in och kissar, och sköljer av ansiktet med iskallt vatten. Det händer att någon drar och sliter i dörrhandtaget när jag är där inne, mitt i kissandet. Det gör mig arg.

Trots att jag vet att jag låst, och att dörren inte kommer öppnas, så blir jag rädd när någon kommer och rycker hårt i handtaget. Det är inte bra att rycka till av rädsla när man kissar. Jag förstår inte varför de inte kan SE EFTER om det är låst, med ögonen. Måste de slita och rycka?

Visst, alla dörrar har inte "grönt = öppet, rött = låst".
Men ALLA dörrar har så att man kan titta i springan. Ser man bara en "bom" i springan, då är det öppet och ledigt. Men ser man två, då är det låst. Då slipper ni gå fram och rycka, och jag slipper bli skrämd när jag kissar. Så lever vi alla lite lyckligare liv.

Tänk om jag ville runka under rasten.
Det skulle ju inte funka, som folk håller på.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hahaha, avslutningen :D

2009-11-06 @ 19:25:24
Postat av: max

kissar inte på allmänna toaletter om jag inte absolut måste. bajsa skulle aldrig falla mig in. det skulle vara ett extremt nödfall isf.

2009-11-06 @ 20:53:57
Postat av: Pjater

Känner igen mej, jag har asperger och andra diagnoser så jag gillar inte annat folk :P

2009-11-06 @ 23:36:41
Postat av: bleunt

Jag undrar vad det innebär när minst tre av mina läsare har aspergers. :p

2009-11-06 @ 23:41:02
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A-palle

Det är nog inte så att någon bara "råkar" försöka gå in på toaletten när du är där. Du är helt klart förföljd!

2009-11-07 @ 01:43:15
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: bleunt

Bra poäng! De står och och väntar tills jag är där, för de tycker det är kul när jag skriker och börjar gråta!

2009-11-07 @ 01:47:54
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Nej, allmänna toaletter är bland det värsta som finns. Jag har dessutom haft "nöjet" att uppleva hur det är när låset inte funkar som det ska. suck



När du räknade hur många läsare med Aspergers som du har, räknade du med mig då? ;-)

2009-11-07 @ 15:54:52
Postat av: bleunt

Klart jag räknade med dig. :}

Dig, Pjater och Max.

2009-11-07 @ 17:38:39
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Ohh, jag räknas! glad :-D

2009-11-08 @ 08:24:33
Postat av: Henrik Petersson

"Men ALLA dörrar har så att man kan titta i springan. Ser man bara en "bom" i springan, då är det öppet och ledigt. Men ser man två, då är det låst."



Nej, inte alla. Vissa dörrar låses på så vis att den där metallgrejen som ska åka åt sidan när man trycker ner handtaget, helt enkelt inte åker åt sidan.

2009-11-09 @ 11:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0