Därför röstar jag Sverigedemokraterna!

Vi beställde pizza i kväll. Tre kebabpizzor. Två med vit sås, en med röd sås, och en av pizzorna med vit sås skulle inte ha några tomater. Det tog oss några minuter att försöka förklara det för den som tog beställningen. Tror ni det blev rätt ändå? Nej.

Min pizza, som  bara skulle ha röd sås, fick både röd och vit sås. Och alla tre pizzor fick tomater. Herregud, hur svårt kan det vara? Anställ någon svensktalande som kan ta beställningar om ni inte klara det själva.

Är jag överkänslig? Det här är inte första gången. Två gånger har vi fått helt fel pizza. Det är inte heller första gången vi fått fel sås. Och förr fattade de inte att vi bad om en pizza utan lök.

Åh, och en gång när jag ville vara säker på att jag bara fick röd sås (eftersom jag fått både röd och vit sås förr), så sa jag att "jag vill bara ha röd sås på min pizza". Då frågade han om jag inte ville ha något mer än bara sås på pizzan... Verkligen?

Jag röstar på Sverigedemokraterna nästa val.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Erik

Haha .:D

Beställ inte mer pizza därifrån.

2009-10-05 @ 21:51:28
Postat av: Rexiness

Du röstar alltså på SverigeDemokraterna för att turkfamiljer och deras familjeföretag inte kan ta en pizza beställning på rätt sätt. Bra val där.

2009-10-06 @ 11:05:04
URL: http://rexinezz.blogg.se/
Postat av: bleunt

Vill du leva i ett land där du får fel pizza? Nej, just det.

2009-10-06 @ 11:15:48
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

Köp inte därifrån fler gånger då. Hur svårt ska det vara.



Sen borde inte folk som inte gillar tomater eller vit/röd-sås inte ha rösträtt.

2009-10-06 @ 13:45:43
Postat av: bleunt

Åh, om det var så enkelt. Men icke. Det finns två pizzerior här i Sätra centurm. Båda har fuckat upp beställningarna och givit oss Helt Fel Pizza. Det är inte ett isolerat problem. Det är dags att säga ifrån! Dags att ta tillbaka vårt land!



Och jag håller med om att folk som inte gillar tomater eller vit/röd-sås inte inte borde ha rösträtt, vilket är dubbel negativ och innebär att vi Borde ha det. ;)

2009-10-06 @ 14:39:26
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Freddy

Bra drag att rösta på partiet som är sämst på svenska: http://www.youtube.com/watch?v=QEgZ0M4hqPg



Det borde verkligen lösa problemet.



Jag tror nog det är vettigare att helt enkelt köpa pizza från ett en restaurang som klarar av att ta beställningar.



Att få fel pizza (eller fel maträtt överhuvudtaget) är knappast begränsat till restauranger där ägarna bryter på annat språk. Sådant får man tyvärr lära sig av erfarenhet.

2009-10-06 @ 14:41:07
Postat av: S.Shooter

Eller så lär man sig beställa på rätt sätt och röstar på det enda vettiga partiet, Miljöpartiet.

2009-10-06 @ 21:03:20
Postat av: bleunt

Och rätt sätt är på arabiska, antar jag.

NEJ TACK! I Sverige är det svenska som gäller.

2009-10-06 @ 21:49:23
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: max

oj. du verkar ha träffat en del trogna läsare rätt i hjärtat här

2009-10-06 @ 21:55:22
Postat av: bleunt

Hihi, jag vet. :)

Det är kul att några verkar ta mig på allvar.

2009-10-06 @ 21:59:21
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Erik

Folk borde ju ha lärt sig att du driver med oss hela tiden vid det här laget. xD

2009-10-07 @ 08:53:10
Postat av: Kunta

Haha! Efter "Vill du leva i ett land där du får fel pizza? Nej, just det." så var det helt oförståeligt att så många fortfarande missade sarkasmen. Men komiskt var det.

2009-10-07 @ 12:28:52
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Trodde nån att du menade allvar? Hahahaha!

2009-10-07 @ 15:16:32
Postat av: S.Shooter

Det här är pizza på hög nivå!

2009-10-07 @ 17:44:06
Postat av: Henrik Petersson

Kan ni sluta kommentera Bleunts blogg så mycket? Jag har märkt att han skriver något färre inlägg när han har många kommentarer att svara på.

2009-10-07 @ 19:20:36
Postat av: Kalle Balik

En gång så beställde jag en grekisk kycklingrulle men fick inte det grekiska, fetaosten. Det var första gången jag grät mig till sömns. Jag struntade i mellanhanden och blev direkt medlem i det svenska nazistpartiet MUF.

2009-10-09 @ 14:07:03
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: herzleid

LOL.



Det är ju därför man i Sverige har färdiga paketpizzor. Hawaii. Capricciosa. Quattro stagioni. För att pizzamakarna inte ska behöva tänka. De har nummer i listan också! "Två 23 och en 45" - klappat och klart! Så kommer du som nån jävla kärring och ska börja ändra på saker. Vet hut pojk!



Eller flytta till USA. Där vet de hur man beställer pizza, och de har aldrig hört talas om Capricciosa. Och så kan du säkert stämma nån om du får fel ;D

2009-10-11 @ 00:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0